Mumin 8 år

publicerat i Allmänt;
och jag gick i andra klass. Vi hade sagt alla klasskamrater att vi skulle sitta och slamra med bänklocken när våran magister kom in. Han var så töntig tyckte vi alla, Blommaskog hette han och hade alltid prickig fluga.......

Jodå vi slamrade som bara den, ett hiskeligt väsen var det och jag var så inne i slamrandet så när alla andra slutade så satt jag fortfarande frenetiskt och slamrade med huvudet vridet åt vänster......såg inte magister Blommaskog som stod lutad över min bänk.......och vad gör Lillemor för något då sa han? Fröken är visst inte rumsren och då åkte jag ut och fick inte komma in på hela lektionen. Alla dem andra skrattade så dom tjöt....typiskt mig:)

Sensmoral: Ska du göra nåt ordentligt så gå in för det med hela din själ:)

Nu ska jag till frissan och sen blir det lite akupuntur.

Kram ha en go dag! Eran Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

ha, ha det där känner jag igen.. Vi hade oxså en del hyss för oss och jag i synnerhet.. var nästan alltid den som "sköt med längsta pilen".. Öknamn på lärarna oxså.. en del var riktigt töntiga och fick namn därefter:-) Blommaskog.. ha, ha vilket namn och prickig fluga.. jag kan riktigt se honom framför mig med pekpinnen i högsta hugg:-D

Tjingeling o ha de så gott i frisörstolen..den där måste jag oxså prova snart. Kramar

Kommentera inlägget här :