Jag är inte den som lipar

publicerat i Allmänt;

 men jag blir så jävla trött!! på människor som skaffar saker och inte kan ta hand om det sedan utan jag får hela skiten .....jag säger inte vad det är för jag vill inte hänga ut den som det berör....men jag känner mig som när barna var små och jag fick sätta mig och lipa på toaletten så att ingen kunde se det....men det gör ont i hela mitt bröst och hjärta.....att jämt och ständigt ta andras skit....som Tony Rickardsson sa "Ja e inte bitter" men jag förstod verkligen när han var det och inte fick ett enda jävla pris för sin prestation utom det sista och det kommer väl jag också att få kanske men det blir väl i graven???????

Nu ska jag på jympa och slänga ur mig all vrede.


Kram Ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Min kära vän, du ska inte ta all skit. Du måste inte. Det finns inte skrivet någonstans att du skall göra eller ta emot sådant. Du måste välja själv. Vad skulle hända om du sa nej? Det är inte ditt ansvar. Du ska inte slita ut dig för andra inte kan sköta det de åtagit sig eller vad det nu gäller. Varför tar du på dig det här? För att vara snäll? För att du måste?

Snällheten leder bara till att du sliter ut dig, inget annat. Snäll ska man vara på ett annat sätt.

Måste? Inte måste du ta andras skit. Du har ditt liv. De har sitt.

Om det gäller barnen så är de stora nu och skall ta sitt eget ansvar. Du måste lyssna till dig själv.

Lyssna inåt. Vill jag detta? Om svaret är nej, måste du lära dig säga nej annars går du sönder.

Kramar Nalle

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Tack för kommentaren. Du har så rätt så rätt.....folk trampar på mig fullkomligt för att jag är så snäll...så har det alltid varit även i skolan och i arbetslivet. "hon är så snäll så henne kan vi lura" det är så jag känner det. Men om jag orkar så ska jag försöka och bättra mig och inte göra om samma dumheter som jag gjort tidigare i mitt liv. Tack kära du! Kram Mumin

3:e kommentar, skriven , av Kersti:

Det är rätt som Nalle skriver. Stå på dig och säg ifrån. Gymmet är ett bra ställe att få ur sig det arga men det är viktigt att du också markerar mot dem som utnyttjar att du är snäll. Det låter lätt men är svårt. Men du kan, det tror jag. Kram

4:e kommentar, skriven , av Nalle:

Mumin du måste säga stopp nu. Inte ta på dig mera saker som tillhör andra människors liv. Du ser dig själv som någon som man kan lura. Försök att se dig själv som den starka Mumin. Hon som kan säga ifrån, och som ingen sätter sig på. Det är bilden av dig själv du måste ändra på.Så fort du ser dig själv som den som du tror andra ser dig som. Så blir du så. Du lever upp till andras förväntningar av hur du skall vara. Det handlar inte om att du skall försöka ändra dig om du orkar. Om du fortsätter på detta sätt, så kommer du aldrig att orka ändra dig. Du skall ändra dig för att du vill det. Lova. Var rädd om dig. Det finns bara en Mumin. Och det är du.

Kramar Nalle

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Kersti: Ja du har rätt du också. Jag vet så väl att det är fel det jag håller på med......ja jag får börja markera verkligen. Tack ska du ha att du bryr dig! Kram Mumin



Nalle: Du kloka kvinna. Javisst blir det så som du skriver. Det har jag aldrig tänkt på i dem banorna......att ändra sig för att man själv vill det och inte ändra sig om man orkar......det är ju därför jag inte ändrar mig....hela min energi har ju gått åt av att vara snäll eller hur? Kram vännen! Mumin

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Kersti: Ja du har rätt du också. Jag vet så väl att det är fel det jag håller på med......ja jag får börja markera verkligen. Tack ska du ha att du bryr dig! Kram Mumin



Nalle: Du kloka kvinna. Javisst blir det så som du skriver. Det har jag aldrig tänkt på i dem banorna......att ändra sig för att man själv vill det och inte ändra sig om man orkar......det är ju därför jag inte ändrar mig....hela min energi har ju gått åt av att vara snäll eller hur? Kram vännen! Mumin

Kommentera inlägget här :