Hej på er därute!!

publicerat i Allmänt;
Först vill jag tacka min kära bloggvän Nalle för att hon faktiskt fick upp ögonen på mig. Jag har aldrig tänkt på det sättet.......nu ska jag försöka tänka på vad jag vill och se om mina egna familjemedlemmar med all den kärlek jag har att ge dem. Jag tänker inte utnyttjas en gång till, men nu har jag lärt mig en läxa och jag ska bara leva i nuet och inte gå och oroa mig för morgondagen vilket jag faktiskt alltid gör......och inte en sketen krona ska någon få som inte är av mitt kött och blod!!

Idag ska jag ner till Gustav. Det är fyra mil dit och här har det snöat, men jag får ta det försiktigt i halkan. Och fredag är det också, va härligt.

Nu får ni ha en go dag och en mysig fredagskväll!

Kram Mumin



Mina rara barn........mitt eget kött och blod och f-n tar den som gör dem illa!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Läste både Kerstins och Nalles kommentarer..och dom har såå rätt så!



Jag har lärt mig att sätta ner foten visst blir folk sura ibland..men ärlighet varar längst!

Och dom som inte kan ta det...dom har varken i ditt liv eller mitt att göra....så det så!



Du måste vara rädd om dig...att gå till gymmet är väl ett sätt, du blir ju vältränad på kuppen..haha



Men skämt åsido..du ska kunna gråta, visa ilska utan att någon annan ska bli sur för det.

Ditt liv är Ditt, var rädd om det, för du ska finnas här lääääääänge till!



Många många varma kramar från mig!

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Här är det bara att hålla med föregående talare! Klockrent! Du måste vara rädd om dej!Idag får du ju njuta av Gustav. Det är väl bonusen! Hoppas resan dit gick bra trots snön.

Jag är bättre nu i snuvan o hostan. Har jag tur så blir det inte värre. Imorgon är vi bortbjudna så då hade jag tänkt att kunna vara med. Och nästa helg kommer min tjockis från Sthlm. hem och hämtar Astrid. Ska bli kul att träffa dom igen o se hur mycket hon har ökat sen sist jag såg henne. Sen ska jag följa med dom tillbaka för hon har bjudit med mej på Stora bloggprisgalan på Nalen.Det är första gången som det blir, så det ska bli spännande att få följa med på det. Det blir mingel, mat o drinkar och prisutdelning. Hoppas det blir bra o att jag inte sjuknar om innan dess. Ha en härlig fredagkväll Mumin! Och en massa kramar till dej från mej!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni och Gunvor: Tack ska ni ha mina vänner för dem goa kommentarerna. Ja jag har idag börjat vakna till lite och nu är det jag som hädanefter säger ifrån. Kram till er bägge! Mumin

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag blir så ledsen när jag läser att du känt så...

Att gråta ut lite i ensamhet brukar vara en bra medicin och jag gillar att göra det just i ensamhet.

Jag håller med de andra du är inte värd skit....

Alla får ta sitt egna ansvar du har bara ansvar över dig Inget ska sätta sig på en

Visst blir man som en liten tigrinna när det gäller sina barn i allafall blir jag det

kramar Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Va skönt att höra ifrån dig igen. Tack ska du ha för att du är omtänksam. kram vännen! Mumin

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag har brytt mig om mig själv nu sista veckan slickat mina sår och laddat batterierna

Ibland så måste man bara dra ett täcke över sig och vara lite för sig själv kram Tingeling

7:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Kära Mumin! Hur känns det i dag, så många kloka kommentarer Du fått. Livet är krångligt ibland, hoppas det lättar för Dig kommande vecka! Kram!

8:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Hej kära Mumin! Livet kan kännas som om det är i tuffaste laget ibland. Har egentligen inget att tillägga utöver alla tidigare kloka kommentarer. Bara att det är du och endast du som måste ta ansvar för dig själv och dina känslor, liksom andra får ta eget ansvar för sitt. Det är aldrig bra att sätta sig sig själv längst bak i behovskön. Du har inte kommit till jorden för att frälsa andra, tvärtom för att du själv skall utvecklas och låta andra utvecklas. Om man går in och sopar rent för mycket hindrar man faktiskt den andra från att växa.

Hoppas du får en skön lördagkväll. Stor kram!

Kommentera inlägget här :