Tårar......

publicerat i Allmänt;
har jag legat och funderat på i min sjuksäng idag. Tyvärr så när man ligger och funderar och inte är frisk så har man så mycket tid att tänka sig tillbaka till barndomen och allt vad man vart med om.


Hade det varit bättre om jag gråtit när barna i skolan mobbade mig för att jag alltid var så glad?

Hade det varit bättre om jag gråtit när jag blev jagad av en elak kille på hem och ditvägen från skolan?

Hade det varit bättre om jag gråtit när jag inte kunde gå ut på tre dagar för far min satt och söp och fick inte ens mat?

Hade det varit bättre om jag gråtit när min mamma blev sjuk?

Hade det varit bättre om jag gråtit när jag var utmattad av mitt arbete och kom hem till ännu ett?

Hade det varit bättre om jag gråtit när vi inte ens hade mjölk att ge barna, och Pippis fick sälja skrot för att vi skulle kunna handla?

Hade det varit bättre om jag gråtit då jag inte fick löneförhöjning men alla andra fick beroende på att jag var sjuk så ofta?


Ja det kanske hade varit bättre.........men jag är ingen okänslig person.....bara drillad att inte gråta.

Dem gångerna jag gråter då är jag verkligen ledsen.....jag grät när min pappa dog.....även att han varit så elak så satt jag bredvid honom och när han tog sista andetaget var det som om allt släppte och jag tog hans kalla hand och sa att: "Allt är förlåtet" Den dagen glömer jag aldrig och det var som om både min pappa och jag försonades i döden. Vilken härlig känsla det var.....den var inte otäck utan en fridfull känsla.


Sen måste jag ju säga att visst kan jag gråta till sorgliga filmer och så men jag försöker att inte visa det......tyvärr........

men en liten solskenshistoria var när jag och sonen såg på ET för ca 15 år sedan.....då satt alltid den lille i pyamas och åt godis på fredag och sjöng och var glad och nybadad var han också.....såå söt........åsså tittade vi på ET och den var ju så sorglig....så sa sonen med tårar i ögonen "Det är ju synd om ET" och jag svarade lika tårögd " Ja visst är det synd om ET" och sen log vi mot varandra......

Kram alla goa vänner och en god natt önskar jag er! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tingeling:

Du skulle ha gråtit det hade kanske lättet lite på trycket men inte hjälpt

Har precis sett uppdrag granskning ( igen)om flickan Louise så skönt att höra att hon idag har det bra kramar tingeling

2:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Jag vill så gärna skriva något uppmuntrande och hjärtevarmt till Dig, men finner inte orden. Det är nog bra ändå att summera sitt liv ibland och att här skriva av sig kan förhoppningsvis underlätta.

Nu har Du fler glädjeämnen, bl a lilla Gustav!

Kram till Dig!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ja du den flickan har haft ett rent h-e......men skönt att hon nu är i goda händer. Ja att gråta lättar ju säger dem som vet....Många kramar till dig vännen! Mumin



Ingegerd. Tack va snäll du är men jag har faktiskt lagt allting i ryggsäcken där bak och tittar framåt, men ibland när man tänker och inte har annat att göra så kommer sådana här funderingar upp. Ja mitt liv har inte varit lätt, men som du säger jag har ju många glädjeämnen i livet.....Stor kram till dig vännen! Mumin

4:e kommentar, skriven , av Fia:

Självklart kunde du ha tillåtit dig att gråta när det var jobbigt, men det är skönt att du inte har tagit med dig den gamla sorgen och blivit bitter. Det känns som om du har oanade krafter att ta ett djupt andetag och finna nya saker att glädja dig åt, och lämna det gamla bakom dig. Det är inte alla människor som har den där förmågan att hitta ork och positiv energi. Härligt att du är du!

Kram från Fia

Kommentera inlägget här :