Nu är jag på bättringsvägen....

publicerat i Allmänt;
äntligen....var hos doktorn idag och det var virus så ingen antibiotika och det är jag glad för, men en rejäl hostmedicin fick jag och den verkar nästan med en gång....ett hopkok av kodein och morfin så nu ska det väl ge sig.

Handlat fick jag gjort idag också och i morgon bär det av till Gustav. Egentligen borde jag städa men tänk att det struntar jag i......Gustav går först:) Bara jag inte smittar honom för det vore synd om han fick den här omgången som jag har haft.

På lördag ska vi till Gustav och hans föräldrar igen, för då ska vi städa tomten efter all byggnation, det blir ett släpande hit och dit, men dem har satt "igång" både far och morföräldrar så det löser sig säkert.......men mat får vi och Pippis ska ha tårta med sig, annars får han ingen present av dottern har hon sagt:))

Va härligt snart kan jag börja gympa igen, jag har inte saknat det för jag har varit för sjuk, men nu känner jag hur det börjar att spritta i kroppen igen, men jag får vara aktsam om mitt knä sa doktorn för det är närapå utslitet. Men jag ska försöka mig på mina inlägg och mitt knäskydd först annars skulle jag få tuppkamsextrakt insprutat i knät.


Härligt att känna sig lite piggare....man blir ju så nedstämd av att inte kunna utföra det man är van vid.


Ha det gott! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Så skönt att du känner dig piggare men virus är inte att leka med så försök att ta det lugnt vännen.

Krya på dig nu!

Kram

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vilket fint inlägg du har skrivit här nedanför...fint med väldigt sorgligt!



Du har haft det tufft vännen,,,men nu har du väl det bra hoppas jag!

Skönt att du mår bättre..vad fick du för hostmedicin..coccilana eller?



Tror inte du smittar lilleman, det brukar vara dom som smittar oss...kram vännen



3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Helena: Ja jag känner mig piggare men jag får nog ta det lugnt några dagar....hur det nu ska gå till?:)) Kram på dig!



Ninni: Tack Ninnivännen....ja det har varit tufft,men visst har jag det bra nu......japp coccilana....man blir beruskad i 1 minut sen går det över ha ha:)) Kram vännen!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Nu tycker jag att du ska vara mycket försiktig och inte börja för tidigt med att träna och inte ta ut dej på lördag.Och som du säger.. städningen struntar du i! Bra!

Vilken dundermedicin du fick..har jag aldrig fått provat.Ha det mysigt med Gustav i morgon.Kramkram på dej!

5:e kommentar, skriven , av tingeling:

Så skönt att du är på bättringsvägen.

Jag var idag barnvakt till Kotte och gissa vad som hände. Jo han fick magsjuka kräktes som bara den. så nu ligger jag väl över toalettstolen imorgon kram Tingeling

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en skööön helg min vän och kryapådej i det raskaste...kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Kommentera inlägget här :