Gokväll

publicerat i Allmänt;
Hej på er! Ja ni.......igår kväll då ringde svärmor och gapa över hemtjänsten...men det var väl kanske inte konstigt...hon hade ätit upp medicinen för idag så det är klart att dem sa till henne........och sen ringde hon i morse igen....då fick inte hemtjänsten upp dörren..........alltså ingen vidare sovmorgon idag. Jag undrar jag om vi överhuvudtaget kan åka bort i en dag jag och Pippis.....så enerverande....:((

Ja ja idag har jag frostat av frysen och fått ordning på alla mina korvar och allt annat som låg huller om buller, jag fattar inte det att man ska hysta in allting och sedan river ut det och får ordning på det och så är det likadant nästa år igen när man frostar av.....

Sen har jag varit ute i affärer idag, men vad jobbiga folk är på söndagar!! Kör som idioter och ser inte mer än 1 meter framför sig. Nä det blir inget handlat på helgdagar för min del, jag kan ju gå vilken dag som helst så jag får skylla mig själv egentligen..........

Jag var i teaffären idag. Va mysigt det är där. Jättegoda teer och kaffesorter. Men jag ville ha vitt te. Och det hade dem. Hörde på radio att vitt te ska vara bra för matsmältningen och att man ska dricka det efter maten. Han kinesen på radio sa att det hjälper till att förbränna det man ätit och så sa han till slut "Har ni sett en tjock kines någon gång?" Nä det är väl inte ofta man gör det eller hur?

Ha ha vilken tur att jag tittade på kvittot idag då när jag hade handlat mat. 1 vitlök kostade 189:50!!! Jag gick genast tillbaka til kassan och hon bad om ursäkt............och jag som nästan aldrig tittar ordentligt på kvittona. Undrar hur många gånger jag blivit lurad??

Nä nu får ni ha en god söndagskväll. I morgon är det vardag igen.......

Kram på er alla Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Vilken tur att du tittade på kvittot! Det har säkert blivit fel många gånger som man inte har kollat upp, men det där var ju extremt dyrt.

Hoppas allt ordnar sig med boende och omvårdnad för din svärmor.

Kram, Fia

Kommentera inlägget här :