Tänk......

publicerat i Allmänt;
jag skulle nog kunna bo i ett land där solen gick ner klockan 3 varje dag och upp klockan 9 nästa morgon. Ja inte är vi många tror jag som är som jag är......men jag får sån ro i kroppen när det inte är hysteriskt med massa gräsmattor och blommor överallt och fåglar som börjar sjunga kl 4 på morgonen. Då mår jag dåligt!! Men visst är det vackert med våren och sommaren....men jag är en såndär som tycker att det gör ont när knopparna brister.

Det bästa jag vet nu när det är advent så är det att få ligga under min goa pläd och titta på min fina adventsljusstake och bara somna in i värmen inomhus och därute är det bistert kallt. ÅÅÅÅÅ va härligt det är.

Jag känner mig lite som en bebis i den trygga tillvaron:))

Men snart vänder det och blir ljusare igen och det får väl gå...........

Men det säger jag er att en temperatur på 30-35 grader inne i stan är det värsta jag vet. Det går väl an utomlands på semester. Där har man allt serverat och slipper gå med dammsugaren och laga mat i denna hetta. Då kan man ju bara ta sig en drink och liksom flyta med.....det gillar jag däremot:)) Så jag är ingen sommarhatare om nån trodde det ha ha.

Idag har jag passat Gustav och vi städade lite grann jag och dottern. Nja inte så lite, hela huset blev städat så det luktade nyskurat när jag gick därifrån...härligt. Den lille Gustav är så söt.....en stor blöt förkyld puss fick jag när jag åkte:))

Men jag längtar att träffa sonens hund, så nån dag åker vi välan upp i skogen och hälsar på innan jul.

Nä nu är det väl snart läggdags....eller?

Kram Mumin



Det här är en av mina melodier.........


liksom den här.........

Kommentera inlägget här :