Jaha då var det snart jul igen...

publicerat i Allmänt;

Snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken.....den är väl fin:)

Idag har jag sovit länge med min gosefilt och varit ute en sväng i det vintriga vädret. Nu är det inte så kallt heller, helt perfekt och det är bara skinkan och janson som ska göras.

Nu är jag definitivt färdig med allt och det känns skönt. Jag har varit ute varje dag och småhandlat saker som jag glömt men nu får det vara nog.

Hoppas att snön ligger kvar till julafton....men jag tror det...tyckte jag läste det idag och det är väl första gången på länge vi haft en vit jul.

Nä nu ska jag laga panerade torskfileér och potatismos till middag sen ska jag röra på fläsket.......så kan jag äta en skinkbit till ha ha.

Kram ha det gott! Mumin

En liten tomtenisse.......

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Versen är så himla fin...

liksom lillgubbern .... kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Vilken rar liten tomtenisse du har. Vi är nästan klara med julstöket. Lite mer att städa och så ska skinkan grilljeras. Sedan ser vi fram emot en lugn och skön julhelg. Kram och God Jul.

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

En sån sööööt liten nisse!



Ha en riktigt GOD JUL.....stor kram från mig

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tänk jag är nästan klar med mitt också. Sthlm,s familjen kom i gårkväll så nu är det kul igen.Astrid var också glad att få komma hit.

En söt liten Nisse har du.

Ha en underbart God Jul Mumin, med din familj.

Många julkramar från mej!

Kommentera inlägget här :