Hålligång....

publicerat i Allmänt;
vaknade kl 4 i morse och kunde inte somna om, men jag var inte trött så jag tog och skrev några rader bredvid kortena jag hade satt in. Månen var magiskt full ute och där satt jag som en ensam liten vätte och vakade över de sovande grannarna och Pippis ha ha.

Sen i med gröten och kaffet och iväg och handla. Jag var på verkligt shoppinghumör idag och nu fick jag för mig att jag skall slänga ut mitt porslin i köket och in med nytt. Sagt och gjort.....till Chilli och köpte asfräcka tallrikar med assietter och muggar till. Och sen köpte jag nya köksglas....dem gamla åker på tippen:)

Sen var det mat som fattades och vet ni i affären träffade jag en kändis.....i MÖLNDAL......kan ni tänka er???

Det var Erik Blix som gick omkring och handlade. Jag har alltid tyckt att han ser lite konstig ut, men jädrans han var ju riktigt snygg.......

Sen åkte jag iväg till Kållered och när jag stod där och titta på lite kort så fick jag mig en kram när jag vände mig om. Oj vad jag blev överraskad, det var en av mina kompisar och släkt till sonens flickvän som stod där. Kul!!
Hon kommer hit om ett tag och dricker kaffe tror jag om hon hinner.....

Nä nu är det dags att greja med skåpena.......

Kram alla! Mumin



Lite sommar såhär i frostens tid??:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Mm en Kubabild ser härligt ut.



Va duktig du varit med alla kort..jag borde framkalla några har ju allt på datorn.



Ja Erik Blix ser ju inte illa ut..du bad väl inte om autograf..hihi



Kom kompisen? Nää barnen blev inte rädda men dom kallade mig pepparkaksgumma!



kram kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Allt väl ser jag. Du är tuff du, som slänger ditt gamla porslin o in med nytt.Det skulle jag också vilja göra, men jag är alldeles för försiktig av mej. Har jättesvårt att göra mej av med grejer.

Idag ska jag försöka få igång en saffransdeg. Det är fullt upp med småbarn i huset eller hur.Man har ju glömt hur det är.

Vi har haft 16- i natt.Lite väl kallt så här på en gång.Men det blir milt igen till helgen o det är inte kul heller. Tänk ur man tjatar om detta väder.

Hoppas du får en fin dag.Kramen!

Kommentera inlägget här :