Efter regn kommer solsken

publicerat i Allmänt;
Nu börjar det rätta till sig......ska börja med samtalsterapi....så jag får ut det som ligger och gror i hjärtat och försöka tackla min ångest när den kommer. Det är mycket i "ryggsäcken" som ligger och trycker. Doktorn skickade en remiss idag till sjukhuset för en privat har jag absolut inte råd med......det är jättedyrt. Apropå dyrt, vet ni vad? Jag skulle hämta ut en av mina mediciner idag och då gäller inte högkostnadsskyddet på den medicinen längre!! Var kommer vi att hamna? Detta är inte klokt....som tur var hade jag pengar att lösa ut den men tänk dem som är i behov av sin medicin och inte kan betala? Nä detta går käpprätt åt h-e om inget görs!!

Idag ska jag iväg och träna, känner mig pigg och längtar efter att hoppa omkring som en tokig ha ha.

Förresten dagen är också räddad.......Pippis kom hem med en jätterolig present till mig idag, jäklar va glad jag blev för tröjan......jag som ÄLSKAR Blåvitt!!:)


Kram ha en go eftermiddag och kväll! Mumin



Ha ha nu ska jag reta grannen.....han är Gaisare.....tror jag ska spinga runt hans trädgård ikväll med tröjan på mig:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Hehe en sååån tjusig tröja!



Det gör du rätt i att gå och prata, jag har själv gjort det via företagshälsovården..helt fantastiskt.



Vad var det för medicin..fattas bara att astmamedicinerna tas bort från skyddet då blir jag ruinerad.



Ha en gooo kväll...jag fryser INTE snarare tvärs om..phhu va varm jag är, är nog i klimakteriet.

Får nog gå och ta ett prov.



Kram kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Javisst är den för häftig den tröjan:) Du det var en antideppresiv medicin, men receptarien sa att nu kommer regeringen att dra åt alla dyra mediciner så det gäller väl alla möjliga sorter. Det är för jäkligt. Jaså fryser du inte, ja då är du nog i klimateriet.....grattis och välkommen i klubben....fast jag har plåster.....jättebra!! Kram ha det gott! Mumin

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ja jaghörde att en av mina mediciner antingen kolestrolsänkande eller om det var blodtrycksmedicinen låg i riskzonen

Träna på nu nuär du på banan igen

Bra att prata av sig kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Helena:

Vilken kul present med ditt namn på och allt.=)

Skönt att du får gå och prata med någon.

Ha en skön dag vännen!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jättefränt med tröjan! Du.. medicinpriserna blir man inte klok på. Dom säger att det är priskrig där också. Jag hämtade ut en ny omgång i går, av en sort som jag äter just nu. En sorts penicillin. Den har jag betalat 188.90 för i två omgångar, ganska nyligen. Igår kostade den 37kr. Inte klokt! Och då sa hon just, att det är priskrig på vissa mediciner.

Det är bedrövligt att det ska få gå till på det viset!Nu har ju jag inga dyra sorter som jag äter..men jag vill inte byta ut till billigare varianter heller som apoteken erbjuder hela tiden. Min blodtrycksmedicin byter jag inte ut..då betalar jag hellre 99kr emellan o får den sort som jag tycker är bra!

Ha en fin dag Mumin! Gympa på! Kramar Gunvor!

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Fint du känner dig redo för samtalsterapi.. det där blir säkert mycket bra.. man behöver någon helt utomstående ibland att vädra ut allt inombords.

Läcker tröja förstår du vill reta grannen:-)

Ha de kanon och det där blir säkert riktigt bra.

jag tappar alltid bort lina lösenord.. du vet jag har en del i huvudet att hålla reda på..

Efter fjärde försöket blev det rätt:-)

Kramar till dig du blåvita.

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hej gumman..ha en görbra dag..kramen

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kikar in för att skänka lite kramar till dig / Tingeling

Kommentera inlägget här :