Sista dagen i september

publicerat i Allmänt;

och i morgon har Ragnar namnsdag. Det kommer jag aldrig att glömma, för när barna var små så var det Kalles klätterträd på TV och han jobbade på kontor, och i ett avsnitt så drar han av almanacksbladet och då är det den 1 oktober:)

Idag har jag varit och slingat håret och klippt det lite grann. Nu är jag ljus som bara den. Förut hade hon lagt i lite gråsvarta slingor men det tyckte inte jag var snyggt så jag sa det så nu är den saken ändrad.

Svärmor har fått besök. Hon blir bara sämre och sämre. Hennes diabetes vill inte bli bra och hon har hjärtflimmer och hennes ben börjar och svullna igen så jag tror inte det är mycket med den gamla damen.Men hon låtsas inget om, bara säger att hon är trött och vill hem............

Sen seeegade jag mig till gymmet. Jisses vad det var jobbigt innan jag kom igång. Styrkegympa idag, men efteråt blev jag sådär flamsig ni vet när man är övertrött och jag och en annan dam skojade om att vi gör röntgenplåtar på golvet efter varje pass så svettiga är vi:))

Nä ni nu ska jag och Pippis gå och lägga oss! Syns i morgon. Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Så du håller på med dina tränigsredskap ännu.

Ja du det där är säkert bra för oss alla, men jag föredrar ju mina cykelrundor o promenader.

Får du inte med dig gubben på de där gympassen.. kanske hade varit en bra idé för honom oxså eller?

gamla damen vid din sida.. ja du de där äldre blir ju bara äldre och äldre och med det sämre.. jag ser deet på min mamma oxså.

ha de fint o duuuuuuuuuuuuuu.. på lördag ska vi svänga oss i piruetter på hal is:-D

Kramkram

2:a kommentar, skriven , av Helena:

Vad duktig du är som går på gym.

Härligt att få fixa till håret.....det blev säker jättesnyggt.

Ha en skön torsdag min vän!

Kram

Kommentera inlägget här :