Husmorstips.

publicerat i Allmänt;
Vill ni ha det? Det kanske är många som redan gör detta jag tänker berätta, men ni vet det är ju lite svårt att stryka gardiner när dem blivit torra. Man får liksom ingen fason riktigt på dem.....grrr.....så nu har jag strukit dem när dem var fuktiga och hängt upp dem så dem får släta ut sig efter strykningen. Det blev kanon. Sen rullar jag ihop dem med hushållsrullar emellan så håller dem sig fina i skåpet och det blir inga väck på dem heller:)

Idag har jag spinnat, jisses va jobbigt det var idag, men svett blev jag och det är gött......men man tänker i sitt stilla sinne att vad har jag gett mig in på när bara uppvärmningen är gjord ha ha....men det går det med och det är ju skönt efteråt.

I morgon kommer Gustav med present till mormor och morfar. Undrar vad det är för nåt? Jag blir lite nyfiken vad dottern har hittat på.........och sen är hon sugen  på Gunvors sockar.....hon tyckte dem var jättesöta, så nu vet du det Gunvor!


Ha ha jag fick en liten såndär tanke ni vet som man inte annars funderar över och det var när jag gick in här för att skriva, så måste man ju gå in i Internet Explorer. Varför inte kalla en ny drink eller busgrogg för det? He he lite roligt var det allt:)

Kram ha en trevlig eftermiddag och kväll! Eran Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Sockorna var skitsöta!!



Haha vilken bra idé på en drink..får jag lova att bjuda på en Internet Explorer..har du funderat på vad den ska innehålla??

Men jag har firefox.....



Pusse puss

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Va glad jag blir om hon tycker om dom! Sockarna alltså! Du e påhittig du som döper drinkar också. Och så är du duktig som spinnar o står i o stryker gardiner.Bra tips att stryka innan dom torkat o hänga upp dom också när dom är fuktiga.Det låter smart! Spännande att se vad mormor o morfar får av Gustav! Gulligt!

Ha de gott.Kram!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Javisst var dem! Du naturligtivs ska det vara vodka Explorer, sen tänkte jag mig lite Ginger Ale och toppat med päronkonjak och citron. Ha ha rena rävgiftet. Annars Explorer och lingondricka som busgrogg......ha ha jag skrattar ihjäl mig. Du kan också göra drink på din Firefox:) Kram vännen!



Gunvor: Ja hon tycker säkert dem är jättesöta, hon tyckte i alla fall om dem på bilden och hon tyckte även att du var så snäll som hade skickat dem

Javisst Gunvor det är jättesmart faktiskt att göra så....ibland snurrar det riktigt bra i Mumins hjärnkontor ha ha och drinken ser du ovan:) Kram vännen!

4:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Tack Mumin för Dina kloka ord på min blogg! Jag går ju mina hundpromenader varje dag året om, men jag får nog lägga på ett kol där! Lite power-walk behövs!

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ingegerd: Ja varsegod min vän...du kommer att må så mycket bättre med lite flås. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :