Ett brev på posten.....

publicerat i Allmänt;
fick jag idag. Den snälla Gunvor har stickat sockor och skickade mig ett par jättesöta till Gustav. Jag blev så glad så ni bara visste. Jag tog ett kort på dem och måste förevisa dem för er, så här ser dem ut.



Visst är hon en hejare på att sticka och dem har silvertråd i sig så dem glittrar så fint:)


Ja idag har det varit en bra dag, solen lyser och jag har ca 23 grader på altanen. Det är underbart väder ute och idag har jag handlat för allt var slut, från dasspapper till kattmat. Hittade lite roliga gardiner, panelgardiner, som jag tänkte hänga upp, nu får höststassen ta form även i hemmet:)

Sen har jag hälsat på svärmor på sjukhuset. Den stackarn sitter som en hösäck och bara sover, men hon blev glad när jag kom. Hon ville hem, men det dröjer nog några månader innan hon kommer ut överhuvudtaget från sjukhuset. Hon har blivit snällare, men det beror nog på att hon är lite neddrogad och jag vet inte vad som är bäst....kan ju inte vara roligt att sitta inlåst. Nä så gammal skulle jag inte vilja bli, usch va hemskt:(

Nä ni får ha en god kväll därute! I morgon kör jag spinning igen ha ha

Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tingeling:

Så himla söta de var sockorna nu blir Gustav varm om fötterna

Jag ska försöka att bara vila och njuta av semestern nu en vecka så får jag ta tag i sjukdomar och sånt när jag kommer hem

Maken har köpt hem 6 tranbärsjuice åt mig så jag får hoppas att de hjälper för att vara piggelin

kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ha det så jättebra! Kram

3:e kommentar, skriven , av Nalle:

Vilka gulliga sockor, hon är duktig Gunvor.

Du får ha det så bra. Kramelikram från Nalle

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja hon är en pärla:) Kram på dig vännen!

5:e kommentar, skriven , av Helena:

Åh så fina sockar.=)

Vad gulligt av henne att sticka och skicka till dig.=)

Ha en mysig dag vännen!

Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men Mumin..nu blir jag generad! Tack i allafall för allt beröm jag får. Hoppas nu att Gustav kan ha dom också..kanske han redan växt ur dom. Men det kanske blir en lillebror nån gång i framtiden som kan ärva dom.

Visst är vädret ljuvligt..vi ska fika på altanen nu. Gubben ropar att fikat är klart!

Va du är snäll som hälsar på svärmor på sjukhuset. Hon uppskattar det säkert väldigt mycket. Även om hon inte säger det med ord!

Ha en skön dag kära Muminvän.KRAM Kram på dig!

Kommentera inlägget här :