I morgon 1:a november

publicerat i Allmänt;
och tack gode Gud för det. Oktober vill jag inte ha tillbaka.....den har varit jättejobbig den här månaden.....mycket som hänt runt omkring mig och jag har tagit ut mig alldeles för mycket. Dödstrött är ett simpelt uttryck...... Inte en enda helg som varit lugn och inte en enda vecka heller....september var inte grann den heller....så jag hoppas innerligt att den nya månaden ger mig lite mer lugn och ro. Nu är sonen på plats i sitt nya hem och där är iordning.....i alla fall har jag lyckats skapa det jag har kunnat och jag hoppas att det är till belåtenhet. Jag hjälpte ju dottern också att flytta detta året så det får skipas rättvisa syskon emellan och Mumin har kämpat på ha ha.

Idag börjar ju Allhelgonahelgen vilken är den bästa helgen på hela året tycker jag. Jag får frid inombords.

Idag har jag varit på graven och satt krans och ljus, syrran har också varit där, vi liksom delar på det, men jag var i kapellet och satt och lyssna på fin musik och tog lite bilder som ni kan se nedan. Ja jag är lite småreligös som Pippis säger men det står jag för. Skulle aldrig i livet kunna gå ur Svenska Kyrkan och spara lite skattepengar på det........jag är inte feg men jag tror på ett visst sätt, så är det med det och det kan ingen ta ur mig.

Nu har jag tänt upp  många ljus härhemma och det lyser fint på trappen också........en liten TV kväll i andlighetens och hallowenens tecken....men det gäller att skilja på dessa två....eller hur?

Kram ha en go fredagskväll! Mumin



Här satt jag andäktigt och lyssna på fin musik



Här är våran familjegrav



Minneslunden där jag tände ljus för dem jag minns så väl.....



Den här fula gubben lyser just nu framför TV:n.........



Och den här lille gossen ska sova över hos mormor i morgon....lille lille gullefjun


Nä nu ska jag fixa lite gott till kvällen, vinpavan ska öppnas och latmasken ska ta över......:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Jag hittar inte din mailadress så jag skriver här istället.

Du menar kortet med det bruna hjärtat och pepparkakorna antar jag.

Hur många vill du ha?

Jag brukar inte göra så många av varje kort så det är osäkert om jag har papper så det räcker så att de blir exakt lika.

Men vi kan säkert komma överens om något om det skulle vara så.

Papperet som jag har klippt hjärtat av har jag även i rött om du kan tänka dig det.

Ha en skön helg min vän!

kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas du får din efterlängtade vila o ro i denna helg! Lillgubben får säkert mysigt när mormor o morfar ska sova tillsammans med honom.Han är så jättesöt!

Va fint du gjort på graven. Jag ska åka upp o tända i morgon.Det är så andäktigt tycker jag också.

Ha det såå gott min kära Mumin! Kramar i massor!

3:e kommentar, skriven , av tingeling:

Jag har oxåvarit på kyrkogården och lagt hjärtat hos min pappa inte kunde jag i somras tro att han inte skulle få uppleva en höstoch vinter till då.

Jag har fortfarande svårt att hålla tårarna borta när jagtänker på honom. Se nu trillar en ner på tangenterna.

Jag är oxå lite småreligiös så imorgon blir det kyrkobesök för min del. Jag tror att lla själar kommer tillbaka den här helgen och hälsar på oss fast vi inte ser dem.

Ha en trevlig kväll och njut av dina ljus och tänk på dina kära en helg som denna mramar Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jag får också en inre frid av att gå in i en kyrka...religiös är jag inte, men jag gillar kyrkor.

Ska åka till kyrkogården när det har blivit lite mörkare!

Jag hoppas verkligen du får lite lugn&ro nu det kan du verkligen behöva!



Men va söt han är den lille gossen...kram kram

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

goförmiddag...allt väl hoppas jag..kramen

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas du haft en skön helg!KRAM Mumin lilla!

7:e kommentar, skriven , av Kersti:

Jag hoppas att november blir lite lugnare. Vi var på Skogskyrkogården i går kväll. Det är så vackert med alla ljus. Lite folkfest är det också för massor med människor som promenerar i mörkret, man träffar alltid några man känner. Må så gott vännen.

Kommentera inlägget här :