Gustav har ordet.......

publicerat i Allmänt;
Det är kul hos mormor tycker jag säger Gustav. Vi tog en långpromenad utmed sjön och jag  somnade gott i vagnen, men sen blev jag lite putt på mormor för det tog ju en himla tid att gå runt och den förbaskade solen lyste ju i mina ögon, men min mamma har köpt ett solparaply som man kan sätta på vagnen, jisses vad mormor tycker det ser löjligt ut......rena rama Paris Hiltonfasonerna säger hon.......och jag kan förstå henne för den vänder sig och vrider sig hur som helst.

Sen när jag kom hem så satte mormor mig i babysittern och på den har jag massor med djur som jag kan titta på. Det är ganska kul men man blir lite trött i ryggen av att sitta i den så jag fick lägga mig i mormor och morfars säng med ett jättegott täcke på mig och där somnade jag så gott tills jag var hungrig. Då kom mamma och hennes kompis, men jag ville att mormor skulle mata mig för hon är mycket mjukare än min mamma dvs hon har lite mer fläsk på kroppen om ni förstår vad jag menar..........

Nästa torsdag ska jag sova över. Jisses va kul det ska bli.....hoppas mormor är lika go då......och jag kanske ska hålla henne vaken lite grann på natten, eller vad tycker ni?:))

Här har mormor plåtat lite när vi var ute. Hej och stor kram från Gustav och hans mormor



Titta vilka fina rosor som blommade fortfarande



Å en sån fin gräsmatta och där luktade väldigt gott



Här ligger jag under paraplyet:)



Alla båtar är upptagna på land, men visst ser det härligt ut?



Här är kyrkan där mormor bor. Mormor tycker den är för modern säger hon, men där har min morbror döpts för 25 år sedan och min mamma har konfimerats där också.



Mormor tyckte det var en rolig skulptur med massa träknotor:)



Till sist en vacker höstskrud

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Du är väldigt söt Gustaf det må jag säga!



Va kan inte din mormor dra vagnen bakom sig så du slipper solen i ögonen..men annars har jag ett bra knep, blunda!!



ja håll henne lite vaken du..förresten brukar mormor vara uppe och ränna på nätterna ändå..hihi!



Om din mormor är sugen på att se fler höstbilder är hon välkommen in till mig.



Puss på dig lilla sötgurkan, kram



2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Tant Ninni: Hej! Ja vilket bra knep du lär ut att blunda, det har jag inte tänkt på hi hi. Ja som sagt min mormor är en riktig nattvandrare, så det gör nog inget att jag skriker lite på henne....sötgurka va snäll du e. Puss på dig!

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Tant Ninni här igen...din mormor är rädd för fula gubbar i skogen.



Äsch inte vill nån ge sig på mig...om dom gör det så slår jag dom med I-poden...



kramen

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tant Ninni: Ja usch fula gubbar är det värsta hon vet och ändå ligger hon bredvid en varje natt:)) Puss

5:e kommentar, skriven , av Kersti:

Barnbarn Livets efterätt visst stämmer väl det.

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Haha jasså har Pippis förvandlats till "ful gubbe" hihi!!



Ha en skön dag..kramen

7:e kommentar, skriven , av Helena:

Vilka fina bilder.....Gustav är bara så söt.=)

Vad mysigt att få rå om honom över natten.

Ha en mysig kväll vännen!

Kram

8:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Så gott Du har Gustav med Din mormor! Och vuxit har Du verkligen. Tänk att alla gamla gubbar har varit söta små baby-pojkar!

Kommentera inlägget här :