Dagen efter kalaset

publicerat i Allmänt;
Visst är det roligt när man får besök, men det är som om en hel hord som klampar in ha ha.

Vi åt gott och lille Gustav var snäll, Enya och Günther slicka lite på han, men det tyckte inte dottern om precis, men dem var ju snälla mot han. Gulligt!!

Sen intog vi soffan mätta och dästa och såg på Stjärnor på is. Det är rätt kul för dottern har ju åkt skridskor i ja kan det vara över 15 år, så hon är en hejare på det där med konståkning. Hon tävlade när hon var i tonåren men åkte mest Teamåkning det sista. Det var så roligt att se Filip Stiller, kom inte ihåg vem han åkte med, men den pojken har jag sett sen han var jätteliten och tragglade omkring på isen, han blev duktig sen och kammade hem SM guld flera gånger om.

Ja herregud det var många iskalla morgnar och kvällar man var i ishallen, men det var jätteroligt.......

Som sagt när barn och hundar hade gått hem blev jag dödstrött, men Pippis var snäll och diskade efter oss.....så mycket kastuller och karotter det blir.........

Sen blåste det småspik i natt så jag sov väldigt oroligt, jag tyckte allt for omkring i trädgården.

Kl 5 så vaknade jag. Då skulle Pippis upp för han skulle till sin syster i Lessebo i Småland och sonen skulle följa med också, så det var bara till att göra frukost.

Städat efter taberaset har jag också gjort, så nu är jag riktigt slut. Ska gå och lägga mig och läsa tidningen, den fick jag inte läst i morse.....det blir nog en eftermiddagslur också.

Kram ha det gott! Nu ska jag hälsa på er innan jag lägger mig i horisontalläge......

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jaha minsann har du härjat igen...kunde inte barnen ha diskat innan dom gick!!??



Åhh va längesen jag var i Lessebo nu blev jag lite sugen.



Vila dig nu...puss

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hej Mummin !

Håller med Ninni, varför diskade dom inte?

Jag har en utmaning om du vill vara med och hjälpa.

Kram Nalle

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jepp jag har härjat:( Ha ha blev du sugen på Lessebo? Ja jag har vilat mig och skall gå och lägga mig nu. Puss o kram



Nalle: Ja undrar varför dem inte gjorde det? Bortskämda är den enda anledningen jag kan se. Jag ska gå in till dig och kolla vad det är. Kramar

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Mysigt med huset fullt även om man blir väldigt trött efteråt.

Ha en skön måndagkväll vännen!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Helena:

Oj jag missade att skriva namn.....det var jag som skrev kommentaren ovan.=)

6:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Har Du fortfarande horisontalläge, eller har Du piggnat på Dig efter allt främmat? Jag skulle förska länka till Din blogg i mitt senaste inlägg, hoppas det funkar som jag gjorde. Tyckte det var så kul med uttrycket helikoptermamma! Må så gott!

7:e kommentar, skriven , av tingeling:

Ja visst är det kul när de sina kommer hem men oxå lite mera jobb.

Lessebo nu är det snart 20 år sen vi bodde i den kommunen vi flyttade tillbaka till sörmland 1991.

Det känns lite vemodigt är jag tänker på den tiden alla vänner som man har tappat kontakten med. Vår lilltjej som föddes där fyller 18 år om några veckor

kram Tingeling

8:e kommentar, skriven , av Kersti:

Så skönt att medicinen gjort sitt och att du känner dig bra. Härligt med besök men visst kan det vara lite skönt när de går också. Kram

Kommentera inlägget här :