Jag längtar.....

publicerat i Allmänt;
till gymmet igen.....men idag har jag mått dåligt!! Fan också att det aldrig kan vara riktigt bra. Nu när jag började med dem gamla tabletterna så la jag av med en annan medicin för jag tänkte att den behöver jag nog inte.......Jag vill INTE äta massa mediciner....men just nu inser jag att jag kan inte leva utan dessa här:(

Om man tänker krasst på det hela så är det ju så att har man högt blodtryck så måste man äta sin medicin för att överleva, har man diabetes så måste man ha sitt insulin eller hur?

Men så när det gäller psykofarmaka så är det så in i norden förbjudet på nåt sätt att knapra tabletter........"Sånt ska du väl inte äta, det är inte bra" lyder flertal kommentarer...men just nu inser jag att jag är tvungen att ta mina mediciner, för vilket är bäst, att leva ett socialt och någorlunda gott liv eller ligga på hispan eller till o med dö?

Nä nu skiter jag i det här och tar mina mediciner sen får folk säga vad dem vill.......

Min syster som är en klok kvinna tycker jag är jättebarnslig som tänker så här.......hon säger att ät din medicin och må bra för sjutton och visst är det så.....jag är ju ingen "dekis" som ligger och latar mig precis och jag är duktig på att hålla hemmet snyggt och prydligt och utfodra alla sortens människor och ser till att mina barn har det bra.

Ha ha detta blev ju som ett försvarstal till min sjukdom, det såg jag nu när jag läste igenom det.......

Kram ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av tingeling:

Du behöver din medicin för att må bra så det så!!

Jag har fått lära mig att det är nåt som fattas i huvudet när man inte mår bra ( gått i väggen osv)

och då måste man tillföra det.

Endel måste äta hela livet andra kan sluta och klarar sig bra utan men allt är ju indivudellt

Ät och måbra det gör jag.kram Tingeling



2:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Kram till Dig, stumpan! Din syster har rätt och jämför Dig inte med andra. Hösten är värsta tiden för de (oss) som har ångest som ligger och lurar.

Lura den med Din medicin!

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ja jag säger som dom andra ..ät din medicin o må bra!! Jag äter också både kolesterolmedicin och blodtrycksmedicin och det får jag väl äta livet ut . Sen så äter jag Omega3 också. Och däremellan så blir det kurer av penicillin när jag blir dålig i lungan.Trodde väl aldrig att jag skulle få högt blodtryck o kolesterol, när jag varken röker, är överviktig eller stressar. Men det är ärftliga faktorer jag har.Så kan det bli också.

Så ät dina piller du också så du mår bra.

Många styrkekramar!

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Ja du skit i vad andra säjer.. det är du som ska må bra.. fastän jag inte alls är för de där pillerna.. har tagit för många år sedan efter skilsmässor och dyligt, det var ett helvete då jag skulle lägga av.. men jag klarade det så jag är så glad för det. Beroendet finns där med medicinerna för depp.

Du gör så klart som du känner bäst.. hålla på och ändra kan ju inte heller vara bra.

Kram o lycka till med livet.. gympa på:-)

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Du ska inte behöva försvara dig..jag äter också mediciner..inget som man hurrar för.

För visst vill man helst vara frisk och slippa skiten..men vad gör man!



det är bara folk som inte förstår bättre som säger såna saker...nää vi knaprar vidare och mår bra.



Det snöar på din header har du fixat det själv??



ha det gott bar rädd om dig, kramen

6:e kommentar, skriven , av Fia:

Det är väl underbart att det finns mediciner som gör tillvaron bättre, oavsett vilken diagnos som är ställd.

Min klassföreståndarkollega är manodepressiv, men han slipper besvären nästan helt med hjälp av medicin. Han får gå och lämna blodprov med vissa intervall för att få rätt dosering på medicinen.

Ibland känner han att han är på väg att svänga för mycket, och då ser han till att kolla sina värden, för han är livrädd att falla ner i depression eller bli manisk, för såna perioder har nästan förstört hans liv.

Tänk vad skönt att det går att slippa besvären och få god livskvalitet.



Sköt om dig, och låt alla som du alltid tar hand om pyssla om dig lite grann.

Kram, Fia

Kommentera inlägget här :