De bidde kvällen....

publicerat i Allmänt;

och klockan är halv nio på morgonen. Så mörkt det är nu och allt vitt är försvunnet....suck....hoppas det kommer lite mer flingor av snö.

Igår så städade jag mina köksskåp, jag fattar inte hur man kan samla på sig massa tomma kartonger och halvätna saker. Jag fick en hel kasse full med skräp, så nu är det fint i skåpena igen, men ack hur länge, jag är väl där igen om några månader ha ha.
Sen var jag och tränade....jisses vad jag snodde runt i salen....men det är skönt att röra på sig. Tänk på stenåldersmänniskorna, dem var tvungna att röra på sig för att få lite mat i magen..........

Idag ska jag se över mina ljusstakar så dem brinner och ta fram mina julsaker. Jag sätter alltid upp dem till 1:a advent, för jag tycker det är mysigt att gå och titta på mina tomtar och andra julprydnader innan jul för sen när det är nytt år då åker det ner i lådorna igen.

Å vad jag längtar till helgen....det ska bli så gött och bara slappna av........

Kram ha en go dag! Mumin



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej på dej Mumin. Nu är jag hemma igen. Har haft det underbart i Stockholm. Vi har hunnit med en del, bl.a. ett besök på Drottningholm där vi gick omkring i snön o fotade, min dotter o jag. Sen gick vi på en guidad visning. Mycket intressant. Men dom kungliga såg vi inte skymten av . Dom ville nog inte visa upp sej för oss. Sen så var vi ju på julmarknaden i Gamla Stan..det var vackert med snön som föll. Det är riktigt vintrigt i Sthlm. nu. Hann även med ett besök hos Nalle på gallerian. Det var jättekul att få träffa henne i verkligheten.

Jag åkte hem igårkväll med bussen. Det är så smidigt att ta sej till Sthlm. nu för tiden, när man bara kan sätta sej på en buss o bli fraktad ända fram. Helena mötte mej när jag kom och skickade hem mej också.

Maggen var jättsöt!Hon passar så bra att vara

gravid.

Jag har inte börjat julstöket ännu, men stakarna åker fram till helgen.

Hoppas du håller dej lugn o frisk nu så du kan åka iväg o fira till helgen. Jag unnar dej såå!

Ha en fin dag idag. Här skiner solen på den vackra vita snön.Många kramar till dej!

Nu hoppas jag

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Mumin .. det där sista i mitt inlägg blev lite fel.

Ha de!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gunvor: Va skönt du har haft det och så underbart att bli mormor igen. Vadå fel? Inte märkte jag nåt:) Kram ha det gött!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

JA var tog snön vägen...trodde aldrig jag skulle säga det här men jag saknar den..snyft!

det var såå ljust och fint och jag fick Julkänsla.



Nu har jag Poweryogat...urskönt. Men du har gympat ser jag!



Kramelikram

5:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Även här slaskar det. Nu är det snart dags för Din sköna helg,hoppas allt blir lyckat för er! Kram!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha det nu görgött i helgen....kram kram

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Stort GRATTIS i förväg och ha en jätteskön helg du och din man.

Kommentera inlägget här :