Husdag.......

publicerat i Allmänt;
Idag har vi varit hos dottern i det nya huset och tagit bort smutsen på fönsterlisterna. Dem flyttar ner till Åsa den 31 maj så nu är det inte långt kvar......sedan åkte vi till "Hundlund" med sonen och svärdottern för dem ville titta på ett hus i närheten där Hundlund bor. Men jag säger det, det är banne mig inte lätt att köpa hus idag.....så dyrt att man baxnar. Det var längesen jag var på husvisning och man får punga ut med mycket kosing om man inte ska bo som i en sommarstugevariant.
Men hos Hundlund var det trevligt! Vi drack kaffe och hundarna rasade ut i hans trädgård......dem är för roliga:)
Sen tog vi oss till kvarterskrogen och åt middag och nu sitter jag här med en kvällsfika.

Va kallt det är förresten, det går genom märg och ben och i o med att vi varit ute hela dagen känner jag mig lite frusen faktiskt.

I morgon har jag och Pippis bröllopsdag, 29 år sedan vi gick upp för altargången.........

Lite husbilder bjuder jag på:

image758

Dotterns hus

image759

Hundlunds jättefina hus som ligger i Härryda nära Landvetter flygplats

image760

Detta huset var det visning på......utropspris 1375000!!!!! Inte klokt

image761

Fast det är klart det låg fint:))

Kram ha en go kväll! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

vilket fint hus de har byggt! 1375000 det är väl ganska billigt i dessa tider, fast det kanske är en sommarstuga?

Ja fy va kallt det är..Brrr!
KRAM

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Jag antar att huspriserna i Göteborgstrakterna liknar de i Stockholm. Vilka är det egentligen som har råd att köpa hus i storstadsregionen. Min mans barnbarn flyttade till Västerås - där var priserna lite bättre. Jag är fylld av beundran för ditt långa motionslopp!!!! Vilken prestation - kanske var värt träningsvärken?

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ninni: Ja dotterns hus är jättefint och byggt egenhändigt.....ja det var i det närmaste en sommarstuga....nä där hade man fått lägga ner en mille till.....javisst är det kallt.....nu får det bli lite värme. Kram till dig!

Sylvia: Ja det är synd om ungdomarna som vill ha en liten egen täppa och måste punga ut med så mycket pengar.....ändå är det en liten bit utanför Göteborg........tack snälla du för din beundran....ja det var värt träningsvärken men jag var bra slut:)) Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jättefint hus dom byggt! Det andra var också fint, men miljonhuset tyckte då inte jag såg ut för nånting, möjligen en sommarstuga. Men det är väl som du sa, Läget!Får väl gratta i förskott till bröllopsdagen! Till midsommar så firar vi förlovningsdag. Du kan inte gissa vilken i ordningen! 40 år! Helt otroligt, hemskt låter det!Låter som vi är uråldriga!
Ha det så bra! Kram!

5:e kommentar, skriven , av Anki:

Helt otroligt vad huspriserna har dragit iväg.
Det ska bli kul att träffas, nu är det inte så lång tid kvar.
Kram!

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gunvor: Ja kan du tänka dig vad dyrt det är.....det är inte roligt när det är så dyrt:( Ja tack du, jag väntar med spänning vad den gode Pippis bär hem idag ha ha. Kram till dig!

Anki: Hej! Kul att du kunde titta in:) Javisst är det svindyrt med husena nu. Ja vad roligt det ska bli att träffas.....jag är riktigt nervös ha ha. Kram till dig!

7:e kommentar, skriven , av Pialotta:

För det första grattis till stavmedaljen:-)
Jag trodde det var denna helgen ni skulle träffas.. så tanken var att se massor av tjejer på en trevlig bloggträff i Stockholm, men jag tog fel på dag då..
Huset växer ser jag och visst är det spännande.
Massor med småhus har blivit så dyrt oxså nu, men det är klart ligger de vid vatten och fin utsikt så tar de betalt för det där..
Ha de fint tjing tjong

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Pialotta: Tack ska du ha:) Nä det är den 7 juni vi ska träffas så än så länge får du tåla dig ha ha. Ja det är svindyrt med hus....men man får väl leta vidare. Kram på dig!

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hello vännen har träningsvärken lagt sig??

jag skulle behöva gå några mil jag med,nu äntligen har ju pollen lagt sig så jag kan ta långa promenader igen.
Vågen visade ett kilo upp..då blev jag sur!

Kram,kram

10:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Vad konstigt med din E-mail och inloggning.. vet det är en himla massa strul nu här på många bloggar med bytet.. Vet du med dig att din e-adress är rätt så ska det ju inte krångla .. jag har varit med om att min lösen varit fel, vilket den inte var.. men jag bad då om ett nytt sen fixade det sig. har du bytt över till nya då.. måste kolla:-) Testa med att skriva mail till bloggesset om det inte löser sig.
Kram

Kommentera inlägget här :