Äntligen känner jag mig pigg.....

publicerat i Allmänt;
var uppe kl halv sju i morse och åt gröt och drack kaffe. Sen satte jag igång och städade....med avbrott för att köra våra kära grannar till tåget. Dem skulle till Tylösand på en kärlekswekeend:))
Sen köpte jag två härliga bitar oxfilé och nu har jag gjort potatisgratäng och tänker avnjuta detta i min ensamhet......
Herregud vad mycket jag fått gjort idag. Städat hela huset och sen gav jag mig på Pippis kontor och vår bokhylla i sovrummet. Jag hittade jättemycket roliga böcker som jag inte visste fanns och sen har jag spelat låtar från förr.....shit va roligt man hade när man var ung.....vilka minnen....en del minnen får jag ågren för men en del är inpräntade i mitt icke ångestladdade hjärnkontor och jag myser riktigt när jag tänker på det......ha ha.
Nä nu får jag väl smäcka i mig det goda och i kväll skall jag ha mögelost och kex med lite rött till. Ja det här behöver jag......

Här kommer lite bilder på vad jag hittade i gömmorna.

image653

Ha ha Muminböcker som jag köpt på secondhanden....här ligger Muminpappan och dricker vin, men ikväll är det Muminmamman som hinkar i sig:))

image654

Denna fina bok fick jag av en väninna när jag inte mådde riktigt bra. Hon har skrivit i den och det var lite tårögt jag läste vad hon skrivit.........

image655

Till Dig av Karin Boye. Ännu en vänninna som hade kraften att stötta mig när jag mådde som sämst. Kram vännen:))

Kram och ha en go kväll

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Karin Boye..hon har tröstat mig många gånger!

Om du var nära nu hade vi kunnat göra stan ihop..hihi!
Ja minnen har man både dåliga och roliga..men man ska inte ångra nåt..kramiz

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jag önskar du var här....är på riktigt partyhumör:)) Kram vännen!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Min dotter ringde för några timmar sen då skulle
de på forbollsmatch där borta i Londen undrar omde ser Pippi? kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Jepp Pippis och sonen skulle också på fotbollsmatch...ha ha va roligt:) Kram på dig vännen!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Nä att partaya i en ensamhet är inget för mig, då ska det vara fler ombord på skutan.. det blir mindre och mindre av den varan för mig nu.. men saknar inte det:-)
Kul med gamla återförenade böcker och visst minns man..
Ha de fint kram*

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

God dag på dig lilla Mumintrollet.. hoppas du inte är allt för sjuk:-)
Tänker helt osökt alltid på MuminTove då jag ser ditt namn;-)
Snava nu inte rundor så du tappar kontrollen över mattefransarna;-)
Kramar denna kalla måndag

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Vill bara titta in och säga trevlig kväll. Kram

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kikar in och önskar god kväll kram Ting....

Kommentera inlägget här :