Måndag igen....

publicerat i Allmänt;
tiden går fort...snart är det jul igen:)) Idag fick jag sova ut i alla fall men Pippis är så in i bänken trött och grinig....han jobbar för mycket...men så blir det jag som får ta smällarna och det tycker jag inte om! Den gamle ledbrutne mannen säger att man kan inte säga nej till jobb när man är egen företagare och det är väl i o för sig rätt....men till vilket pris?

Idag har jag tagit bort stygnen på min axel för det borttagna födelsemärket, men provsvaret hade inte kommit än om det var elakartat så jag får vackert vänta. Samma med mammografin, där hade dem inte tittat på bilderna ännu.....suck....man blir lite nervös tycker jag.....ja ja inget att hänga läpp för.

Sen var jag och handla idag lite grann som fattades och jag tror fanimej inte att folk är riktiga. Det var lång kö och jag stod i godan ro och väntade på min tur så kommer det en kärring med rolator och börja knö sig förbi mig och så sa hon: "Ska jag ställa mig bakom dig?" Ja det får du vackert göra sa jag, men damen kanske är på lunch och ska tillbaka till jobbet ? Nä sa hon jag är pensionär.........................:))

Nej nu är det måndagsspinning som hägrar, kommer och hälsar på er ikväll! Kram Mumin



Här är en ros till er var........

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Rosor är för underbara och pensionärer är ibland för j-vliga (endel i allafall)men man ska inte säga så mycket snart är man där. kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Du vilken härlig rosenbuske.Det är väl klängrosor förstår jag!Vackra är dom iallafall.

Det är alltid jobbigt att vänta på provsvar. Och det är så skönt när man får ett bra svar!Hoppas du får det också!

Jaså det är spinningdags igen.Jag har städat min stora TV hall idag.Det var min gympa! Och när jag just börjat så fick jag besök av min kära syster.Då fick jag vila ett tag.Skönt var det!

Ha en go kväll!Kram!

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Du vilken härlig rosenbuske.Det är väl klängrosor förstår jag!Vackra är dom iallafall.

Det är alltid jobbigt att vänta på provsvar. Och det är så skönt när man får ett bra svar!Hoppas du får det också!

Jaså det är spinningdags igen.Jag har städat min stora TV hall idag.Det var min gympa! Och när jag just börjat så fick jag besök av min kära syster.Då fick jag vila ett tag.Skönt var det!

Din stackars Pippis skulle nog också behöva vila!

Ha en go kväll! Kram!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Javisst är det vackert:) Nä du sån kommer jag inte bli om jag får rolator eller inte annars heller...det är något som jag verkligen inte tycker om när man ska knö sig före. Kram och ha en go kväll!



Gunvor: Ja det är klängrosor. Den är så förjolat vacker och ännu vackrare blir den om en vecka ungefär. Jaså städar du igen?? Nu kan man väl äta på golvet hemma hos dig? ha ha Va kul att syrran kom på besök. Detsamma till dig vännen! Kram

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Älskade vän vad du sliter och Pippis med...phu!



Du måste tänka på dig själv också...(hötter med fingret)



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam



6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ooops...jag!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja jag vet........vi borde åka bort nånstans......där ingen kunde nå oss:) Kram på dig vännen!

Kommentera inlägget här :