En dag med Enya och Günter

publicerat i Allmänt;
Herre min gud.........hur orkar dem med två såna här små hundar? Klart dem är inte hälften så gamla som vad jag är barna.....kl nio i morse stod Enya vid min sida eller rättare sagt var uppe i sängen och klampade omkring:)) Svärdottern är bortrest så sonen undrade om jag kunde passa Enya och det var bara att hoppa i kläderna och ut på promenad. Efter ett evigt luktande här och där så kom jag hem och duschade och gjorde iordning och sen var det på med middagen. Långkok i dag,  och Enya följde mig för varje steg................Tvättat fick jag gjort i alla fall och det var ett himla springande efter mig upp och nerför källartrappen:)
Sen var det promenix igen och på eftermiddagen kom sonen och Pippis hem och då var lille Günter med......herrejistanes vad han håller på!!!! Fullt ös i en timme då man inte kan göra nånting annat än att passa honom, sen dalar han ihop som en hösäck ha ha.

Ja nu har vi sett på matchen jag och sonen, fasen också att det blev ett mål till Spanien i sista minuten, men så är ju spelet.......Nu har jag dammsugit och tvättat golvena för här såg ut som om det hade varit party hela dagen:))

Nä nu ligger Pippis i sängen och tittar på speedway och jag ska dra kosan dit också......

Ha en god natt på er alla! Förresten har här inte regnat någonting på över 40 dagar, det är som en öken ute..........




Marodörerna.......nu är lillpippis helt sönder tuggad:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej, äntligen är jag på G. igen.Jag blir tokig på bloggen som inte funkar! Jag som har stugbilder laddade! Vi hade hyfsat väder i allafall. Här har vi fått ganska bra med regn! Och kyla också!

Men va du har mycket att stå i för jämnan! Hur orkar du? Och snart får du bäbisgos också! Det blir väl härligt! Men dom andra gospropparna är såå söta dom också!Den nya lillen var ursöt!

Ha en go dag imorron! Kram på dig!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Idag har det regnat ordentligt här så det kommer väl komma massa ogräs nu oxå

Tror säkert att det kräver en hel del med att ha hundar på pondus och energi så det är nog bara bra att inte vi skaffar nån hund kram Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hehe värre än småbarn!



Hoppas du fick en lugn stund i soffan..pözz

Kommentera inlägget här :