Varmt och molnigt

publicerat i Allmänt;
Ja temperaturen stiger uppåt 30 gradersstrecket men det är ingen vidare sol. Igår trodde jag att jag hade fått fnatt.....for runt som en skållad råtta överallt...jag vet inte vad jag fick energin ifrån.....men idag är jag lite trött. Blev stungen av någonting på havet och det ser absolut inte bra ut. Ett bett, alldeles blått......konstigt, men jag känner ingenting av det, ja det går väl över.
I går inhandlade jag mig en ny baddräkt på Kapp-Ahl.....det är utplockat men jag hittade en brun....snygg var den och jag är lika förundrad varje gång jag inte behöver köpa "big size"........och väntan på lillkillen är ju för jobbig....stackars dottern......hon är trött och det är väl inte så konstigt, gå med så stor mage när det är så varmt. Snart är hon överburen  2 veckor men dem sätter inte igång henne förrän bebisen mår dåligt eller senast den 11 augusti. Alla i familjen är sugna på honom, men han trivs väl jättebra därinne i den varma goa magen och växer gör han också......

Förresten sonen var ute och fiskade igår, fick 15 makrillar.....härligt......jag älskar ju makrill:)

Ha en skön dag! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jadå allt är bara bra...kul att du fick tag på en baddräkt!

Min bikini var jag osäker på om den skulle hålla hela utlandsresan..den klarade det men det var nätt och jämt.



Stackars dottern...phu att vara överburen i den här värmen.

Men "bebben" trivs väl därinne.



Ha det....kramen

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Inte skoj att kånka på bebis i den här värmen. Hopppas att den kommer snart.

Vi var en kort sväng ner till göteborg tog tåget i söndags morse. Direkt till Lisseberg +32 grader. Ungarna höll ut till kvart i elva på kvällen. Då tog vi bussen till Kungälv. På måndagen var det Universeum och sedan på eftermiddagen tåget tillbaka till Stockholm. Ungarna var nöjda, föräldrarna lite trötta. Kram

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja va bra att du fick tag i en bikini! Ja den stackarn och stackars mormor som längtar ihjäl sig:) Kram tillbaks



Kersti: Men varför kom du inte och hälsade på mig? Nä det är klart med det digra schemat hann du väl inte:) kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av tingeling:

Hej hopp

kramar till dig kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Fia:

Stackars din dotter som går med jättemage i värmen.Hopplöst att gå över tiden dessutom. De flesta som går över tiden hatar alla klämkäcka kommentarer i stil med: "Jasså är ni fortfarande kvar hemma" eller "Nä, men nu får du ta och tvätta fönster eller nåt så förlossningen kommer igång". Jag känner folk som nästan har blivit folkskygga på kuppen, för de har känt sig gråtfärdiga över de välmenta men jobbiga kommentarerna.

Hoppas ni har det skönt idag också. Här har vi fortfarande sol och knallblå himmel och vansinnigt varmt.

Kram, Fia

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Här är det strålande sol idag, men vi sov så länge så hunnit ut har vi inte!



Får se om vi går ner till sjön och tar ett dopp lite senare.



Hur går det med bettet??? Ha en skööööööön dag kramen

Kommentera inlägget här :