Torsdagshandlat.....

publicerat i Allmänt;
har jag gjort idag. Brukar göra det inför helgen och passa på medans det är rätt så tomt på folk. Träffade en gammal arbetskamrat på Maxi och hon kände inte igen mig:) Jävlar va stolt jag blev.....hon har sett mig som 113 kg bjässe och nu 30 kilo senare blir jag så stolt över mig själv att jag lyckats bli normalviktig....men hade jag jobbat hade jag nog varit i samma klass som då för 2 år sedan, för jag tröståt och tröstdrack......så jag är så himla glad att jag äntligen har fått ett liv!! Men det är klart ibland mår jag inte riktigt bra....det får jag leva med.

Igår var sonen här och svärdottern med Enya och Günter. Dem är för söta dem där två hundarna och dem är väluppfostrade också, men det beror på att svärdottern är duktig på att uppfostra dem. Jag fattar inte hur hon orkar.........

Sen blev det lite makrill till middagen idag. Denna västkustfisk är så otroligt god så det skulle jag kunna äta varje dag.

Kram ha en fortsatt go dag! Mumin PS I kväll blir det styrkegympa:))DS



Enya och Günter leker i trägårn



BebisGünter med matte



Makrillarna färdiga för stekpannan:)



Har ni sett mina exotiska vindruvor på altanen.........om ca 3 veckor är dem klara.



Mmmm goda....och på altanen är det riktigt som om man är nere i Syderuopa på kvällarna med vindruvorna och tända ljus....mysigt:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Hej! Ja, idag mår jag bättre. Fast huvudvärken sitter i. Men det e sånt man får leva med. Vilka fina kort du hade på hundarna! :) Hoppas allt e bra med dig! Kram

2:a kommentar, skriven , av tingeling:

De där druvor ser ju grymt goda ut.

Fisken är säker jättegod men i detta allergiska hus äter vi bara fiskbullar och fiskpinnar ibland lax men då måste maken gå ut eller upp på övervåningen

Idag sitter jag bara i soffan dottern lagar mat så skönt kram Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Frida:

Förresten, såg det nu när jag tittade på korten igen! Det e inte Enya & Günther. Det e Lovis och Günther :)

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja det ser jag nu att det är Lovis. Kram



Tingeling: Å vad skönt du har det...någon som lagar mat....jag är förbaskat trött på det:( Jaså ni är allergiska mot fisk? Synd för det är ju så gott! Kram på dig vännen! Mumin

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tjena moss! Nu är jag hemma från fyra danskvällar på rad!Vi har haft toppenkul alla kvällar o dagar också.Såå himla kul att träffa på gamla danspolare från flera år. Och dom känner igen mej fortfarande!Har du inte blivit mormor än? Jag har fått hem min lilla Astrid från Stockholm. Nu njuter hon på inglasade verandan må du tro! Dina gulliga vavvar ser ut att må fint dom också.

Men vilka druvor du har! WOW säger jag!Avunsjuk till tusen på dej som bor i södern!

Många kramar från mej!

Kommentera inlägget här :