Mmmm det luktar ljuvligt

publicerat i Allmänt;
Idag vaknade jag lite sent, men va gött å få sova ut. Sen har jag handlat inför helgen och inhandlat lite nya blommor. Dem såg för tråkiga ut dem som var, så nu är här fint både inne och ute. Vilken härlig känsla det är när det är nystädat och trädgården är i ordning. I går hittade jag ett recept på nätet så nu håller jag på att göra en smaskig kycklinggryta som jag ska prova på Pippis och sonen ikväll när dem arbetat färdigt. Det luktar jättegott:) I morgon ska jag ut och bada med syrran på havet, får väl passa på innan regnet kommer......fast det är klart om bebisen kommer har jag nog ingen ro att ta mig ut till havet........men jag längtar efter ett saltvattensdopp..........lite gympa blir det i eftermiddag....det är mitt favoritpass idag.....så himla roligt är det. Ja om maten smakade bra får ni gärna receptet av mig i efterhand. Ha ha jag kom att tänka på Tingeling och alla andra bloggare när vi träffades i Stockholm. Då sa jag till Tingeling: " Du pratar bara om mat i din blogg och man blir så jäkla hungrig jämt" och nu är det jag som pratar mat istället........


Ha en fortsatt trevlig dag! Kram Mumin

 Gottgottigottgott:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jag åt en supergod kycklinggryta i Turkiet..ska försöka mig på att göra nåt liknande nån dag jag vet ju vad det var i iallafall!



Men ikväll blir det pizza (hemgjord det är godast)



Hoppas du fick doppet i havet, vi har också varit iväg och badat...kramen

2:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Toka där inte ska du väl gympa i denna värmen.. salta bad är det som gäller här oxså. Snart är det säkert ett minne blott.. regn o åska till helgen utlovas här. Visst är det gott med mat.. kyckling är så mummigt. Har du sett min kakOMat? Där finns oxså lite grejer:-)

Nu är det Berlinerpopplarna.. hörs.. Kram o ha de..

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Idag på eftermiddan har jag städat nedervåningen och ansat alla blommor o vattnat både inne o ute. Imorron ska jag försöka ta övervåningen.Jag håller med om att det är underbart när det är städat i huset. I morgonkväll blir det dans igen på samma ställe som vanligt.Det är alltid kul där. Det blir nog inte lika varmt heller i morrn.Det är hemskt när svetten rinner på karlarna. En del byter skjortor flera gånger på kvällen. Min gubbe är inte svettig av sej,som tur är, för damerna.

Hoppas bebisen kommer snart så mormor slipper våndas längre. Mamman våndas nog också!

Spännande att se receptet på kycklingen. Bra med mattips! Ha det så gott nu Mumin. Kramkram!

4:e kommentar, skriven , av tingeling:

Just det mycket mat här på bloggen jag blir så sugen (hihihihi ) kram Tingeling

Kommentera inlägget här :