Lugna gatan......

publicerat i Allmänt;
är det här där jag bor nu. Alla semesterentusiaster har gett sig iväg på äventyr och jag njuuuter i fulla drag av tystnaden omkring mig. Det är få hemma, rullgardiner och persienner är neddragna, inga gapiga ungar eller gapiga föräldrar eller husbyggare är igång och det får mig verkligen att känna att nu är det semester för min del också. Alla intesiva människor har dragit sig vidare till andra "hetsiga" platser och jag sitter med en kopp kaffe och njuter av stillheten i min trädgård.

Tycker ni jag är lite knäpp som tycker så här? Ja jag kanske är lite annorlunda, men självvald ensamhet och tysthet är så himla gött ibland, man dagdrömmer sig bort från verkligheten och kan fundera lite på livet och dess innehåll och framtid:)

Men jag måste ju erkänna att jag har gympat idag......vad trodde ni? ha ha.....så stilla kan jag ju inte vara:))

Kram och ha en god natt! Mumin



Den här släden gick jag och tänkte på idag.........snö.....så långt borta..........men den resan upp till Norrland var nog det roligaste jag har gjort i mitt liv:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gösta!!:

Hej Mumin!Såg du inte dom ovanliga Torskarna dom har vid fiskekörkan,nästan som fileer,med bara 2 ben!!



Gösta&L

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Gösta: Ha ha det tänkte jag inte på:) Det har du rätt i! Kram

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Håller med dig självvald ensamhet är otroligt skönt ibland Bara man har vänner när man får lust att ugås kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Ja precis så är det! Att bli påtvingad massa folk är det värsta jag vet, men jag har mina vänner som jag kan umgås med när jag vill. Kram på dig vännen!

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Det låter som du har det jättemysigt!Passa på o njut nu för snart är semestrarna slut o då börjar olivet igen.Vad var det som hade hänt med din dator häromdan. Det gick inte att kommentera! Men nu är allt okey igen. Skönt! Ha det fortsatt mysigt o många kramar!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja jag har det bra:) Du jag vet inte vad som hände, jag fick publicera 3 ggr innan nåt hände. Kram ha det gott! Mumin

Kommentera inlägget här :