Å vad jag känner mig.....

publicerat i Allmänt;
illa behandlad!! Var hos svärmor som är totalt tokig nu...gapar och skriker och ser i syner. Jag hade med mig lite godis och nötter och en god bulle till henne och som tack för det fick jag en smäll på armen så det gjorde riktigt ont. Fan rent ut sagt säger jag, visst är hon sjuk men hur ska vi lyckas att få henne till doktorn.....grannarna är vansinniga på henne för hon beter sig som i en psykofilm...ena stunden bra andra stunden helt oresonlig.
När jag åkte hem så sprutade tårarna på mig......så som jag har hjälpt både svärmor och svärfar när han levde med papper odyl. Nä jag känner mig trampad på, jag är så snäll så jag är dum och det gäller inte bara svärmor utan även andra människor och det blir jag själv som blir lidande. Är jag rädd att ingen ska tycka om mig om jag är elak eller vad är det? Jag blev ju aldrig omtyckt när jag var liten, självkänslan var alltid i botten och kraven höga. Nä jag får nog bli en riktig "bitch".....det kommer att bli min död om jag håller på att jämt vara snäll.

Ja det här var ju inget roligt inlägg men tack för att jag fick ur mig det jag hade på hjärtat och att ni orkade lyssna. Nu ska jag snart gympa så jag får rensa hjärnkontoret. Kram på er alla! Mumin



Naturen är i alla fall vacker och snäll..........

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Nej, vet Du vad! Så illa behandlad ska Du inte behöva bli av Din sjuka svärmor! Hon behöver säkert få läkarvård, hoppas verkligen att ni kan få i väg henne till vården. Och Du behöver inte bli ngn Bitch, fortsätt Du att vara snäll och medmänsklig, men var inte rädd för att sätta ned foten! Inte tar väl Du illa upp om någon säger Nej, det kan jag inte, nej det vill jag inte? Du får börja träna på det, kramisar från mig!

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag skickar också många cyberkramar till snälla Mumin! Fortsätt att vara snäll men inte dum, som du själv säger! Börja träna på att säja ifrån när du känner dej trampad på.Man behöver inte tåla allt!

Kramelikramar till dej!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ingegerd: Tack ska du ha att du kommenterade mitt inlägg! Ja jag ska försöka säga nej till det jag inte vill.....men det blir svårt, men du har så rätt så. Ja du skulle bara höra vilka haranger den damen vräker ur sig, svordomar så det liknar inte något och ska jag vara ärlig har jag aldrig gillat henne i hela mitt liv. Finns mycket att berätta om henne men det låter jag bli........ Kram på dig vännen!



Gunvor: Ja jag säger likadant till dig kära Gunvor, tack snälla du för kramarna dem värmde. Gonatt med dig och en stor kram till dig!

4:e kommentar, skriven , av Nalle:

Mumin kom ihåg att hon är sjuk. Det är inget fel på dig. Hon rår säkerligen inte för sitt beteende. Eller har jag fel? Verkar som om hon har en demenssjukdom, och då kan man bli elak och knäpp. Men det är ju ingenting som är riktat egenligen mot dig. Ni får försöka att få henne till en doktor. Ta hem en doktor om hon trilskas! Ta din man till hjälp, det är ju hans mamma !

Kära Mumin. Det är inte fel att vara snäll. Du skall inte bli en bitch. Det passar inte dig.

Du ska vara som du är, men ta inte åt dig saker som kommer från någon som inte kan tänka klart.

Lova.

Kramar Nalle

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Det ni skall göra är att ringa en läkare och tala med dem om hennes beteende. Be dem sedan skicka henne en kallelse. Hon måste göra en demensutredning. Hon kan bli farlig både för sig själv och för andra om hon är sjuk, vilket mycket tyder på.

Även om hon varit "dum" förr i livet och du har hjälp dem med papper odyl, så var det då.

Nu är nu, och nu måste hon ha hjälp för sitt beteende. Det är inget som du skall behöva styra, för detta kommer dessvärre bara bli värre å värre.

Allt som du berättat om henne tyder på att hon inte har sig själv under kontroll. Kom ihåg det Mumin !

Din hjärna är frisk, men hennes är förmodligen inte det. Så de tankar och tyckande du har nu om hennes beteende är från din friska hjärna, Fattar du?

En normalt funtad människa tackar och blir glad för det du hade med dig, men hon slog dig. Inte friskt beteende. Så följ nu rådet. Ring till hennes läkare, eller om hon inte har någon till en geriatriker. Tala med den om hur hon är och att det blir svårt att få dit henne till mottagningen. De kommer kanske på hur detta skall lösas. Och jag säger det igen. Ta din man till hjälp. Låt honom inte smita undan. Det är hans mamma.

Kram igen

Nalle

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Du är klok och förståndig och visst fattar jag att människan är sjuk......men hon har aldrig även när hon var frisk uppskattat vad man gjort och Pippis har bara fått en kram av henne under sin uppväxt, så nog är och var hon speciell redan på den sk friska tiden. Men tack kära Nalle för dina råd. Ska göra som du säger redan idag. Tack än en gång kära du! Kramar om.

7:e kommentar, skriven , av Anki:

Låter som början på Alzheimers. Men du ska ändå inte få lida för det.

Kommentera inlägget här :