Trött idag.....

publicerat i Allmänt;
har jag varit...kan bero på att jag har varit hos akupunktören......kanske. Är det någon som vet om man blir så infernaliskt trött när man varit där? Känns nästan som man blir sjuk.....Konstigt, men jag går ju dit för mina sömnbesvär och ingen är gladare än jag att jag kan sova......men att bli så trött trodde jag inte att man kunde bli....

Ja idag har det inte gjorts många knop, men min gamla jobbarkompis en pensionerad brandman kom till mig idag och drack kaffe. Hans fru gick bort innan nyår och han känner sig så ensam, så jag lyssnade på honom och sa att det är klart att du får komma och fika hos mig när du vill. Vi hade mycket roligt ihop när vi jobbade på brandstationen, vi var alla som en liten familj.........när han gick så sa han att om vi kunde kanske promenera ihop nån dag skulle det vara roligt, och det har jag inget emot......klart att man ska stötta sina gamla vänner.
Nä nu är det väl lite pappersarbete som skall göras så jag får väl masa mig till skrivbordet och röja upp.
Kram och ha en bra kväll! Mumin

image613

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Va roligt att du haft en fikagäst idag. Klart ni ska promenera tillsammans. Betyder nog mycket för honom om han känner sig ensam. Du om brödet:
Det är från Mjälloms och ser ut som ett mörkt tunnbröd. Fråga efter järnrikebröd i affären.
Kram !

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja det var kul att träffa honom igen.....jaha tack du då vet jag precis vad jag ska fråga efter. Tack och ha en god natt! Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vänner ska man vara rädd om...skönt att du kan stötta och hjälpa!

Varm kram

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Inte helt fel att bli kaffedrickare med en pensionerad brandman:-) Trött, visst blir du trött då du varit hos den där nålstickaren.. det påverkar helt klart.. du är ju där för din sömn oxså;-)
Ha de.. från ett solfönster i SYD

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Va trevligt med en gammal vän som kommer och hälsar på. Det är sällan som folk tittar in spontant nuförtiden. Roligt! Och så kanske du får en ny utågå kompis, när inte Enya kan följa dej! Det låter väl bra! Hoppas du är pigg idag igen!
Ha det gott!Kram!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Javisst det är väl det minsta man kan göra:) Kram på dig!

Pialotta: Nä du ha ha nu kommer det karlar från höger till vänster och ska uppmuntras:)) Ja det är klart att man blir trött....blir väl en viss omställning.Kram på dig!

Gunvor: Ja jag får säga i det här hemmet kommer det många som fikar helt spontant.....det är roligt bara man är påklädd så:)) Jag tänkte ta med mig Enya nån dag för brandmannen har också hund ser du. Kram vännen!

7:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Åhh, stackars karl. Varför får man sympatier för dessa män hela tiden. Hade det varit en kvinna så hade man inte tyckt synd om henne på samma sätt. kvinnor klarar ju sig själva? Eller?

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Anna-Maria: Ja det är helt rätt, men vi är ju och har alltid varit självständiga i alla fall de flesta av oss kvinnor så visst är det så att man tycker synd om männen....dem blir lätt vilsekomna när dem är utan en kvinna....kan bara tänka mig Pippis utan att jag höll reda på allting.....katastrof!! Kram o gonatt! Mumin

9:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Nu du Mumin så svänger vi loss med piasavakvastarna.. förbereder så där lagom med en rock androllare i Jukeboxen.. Du hänger väl på:-)
Jag tror att trött o segheten försvinner för ett tag..
((Kram))

Kommentera inlägget här :