Skit och pannkaka.....

publicerat i Allmänt;
vaknade med världens hjärtklappning och huvudvärk...men kände mig bättre från eksemet....men var hyperstressad hela dagen. For iväg och handlade i rask takt och jag kände som om jag var ute på en lunchrast eller nåt för att hinna komma hem....När jag kom hem med kassarna så in med dem i huset och sen satte jag mig och åt en macka. Då kommer Pippis tjoande och frågar om jag är hemma!!! Ja det är klart att jag är sa jag, bilen står ju där och jag sitter här sa jag. " Det är bara det att din väska står på gatan och bilen är upplåst" sa han. Å jäklar sa jag vad är det med mig?? Tänk om nån hade tagit min väska och bilen????? Som tur var gick det bra och sen fick jag en sån huvudvärk igen så jag tänkte att nä du Mumin, titta i FASS och se vad det där kortisonet gör åt kroppen. Just det biverkningar som jag naturligtvis får, vem annars?? Mumin i ett nötskal. Tål ingenting!! Nu känns det bättre och några fler kortisontabletter tar jag inte i dag, det får räcka med salvan.........

Kram och ha en bra kväll!

image567

Så här ser handen ut i kväll....mycket bättre än i går..........

image568

Nya blommor köpte jag också....dem andra hänvisades till svärmor:)))))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilka söta blommor. Vad heter den sorten? Du har då all världens otur - biverkningar är inget kul. Men så länge man vet vad det är brukar man kunna hantera det hela. Du får verkligen försöka ta det lugnt några dagar framöver.

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Den heter Murklocka och den blommar igen om man tar bort de vissna blommorna och sen kan man sätta ut dem i trägårn om man vill.....ja du jag är ju hyperkänslig!! Ha en god natt vännen! Kram

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Nämen som du ser ut..Skit i kortisonet.. köp AloVera på tub och ta dig en rejäl Wisky så ska du se på susen:-) Icke glömma lilla Mumin så där.. kanske någon annan dam
hade varit framme och snott åt sig din identitet:-)
Krya på sig vännen och använd bomullsvantar..
Tjin tjong långkalsong..

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja vilket snurrigt fruntimmer jag var i går. Idag känns det mycket bättre....nu är kortisonet ur kroppen känner jag så nu börjar jag bli som vanligt igen. kram vännen

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men oj sån otur du har! Ja biverkningar kan det ju bli!En gång när jag låg inne på lungklinilen så hade jag fått cortison, en dunderkur! På morron när jag vaknade så var jag alldeles uppsvälld i munnen, läpparna o inuti,tungan var alldeles tjock. Då trodde jag att det var cortisonet som var orsaken, men den gången var det en sorts pencillin, som jag inte tålde.Sen dess får jag inte äta av den sorten. Så ibland råkar man på saker som inte passar ens kropp!
Ha en bra dag nu då o håll dej hemma inom hemmets väggar! Kramar!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det är ett elände med biverkningar....men nu är det bättre. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :