Nä jag har ingen ro i kroppen.......

publicerat i Allmänt;
Jag bara längtar till snön och kylan.....e så in i norden trött på detta trista väder....det har ju inte vart någon sol eller kyla på hela hösten och under julen heller, bara en dag då det snöade....stackars alla barn som vill åka pulka och ha roligt i backarna.....frostlupna kinder och varm choklad och smörgås......så minns jag mina vintrar när jag var liten.....va roligt man hade då...då var det ju verkligen temperaturväxlingar eller hur? Hela sommaren regnade bort också, jag badade en gång i somras i havet....det är för bedrövligt.......det är väl inte konstigt att folk blir deprimerade??  Nu är jag ju i den härliga sitsen att jag får åka iväg till mitt drömställe några dagar....Pippis sa att du kanske träffar en lapp där uppe och förälskar dig, ha ha ja vem vet.....nä ingen risk...Pippis får väl hänga med ett tag till:)) "Se Jukkasjärvi och sedan dö" just så känner jag det nu.....jag vill sitta på planet till Kiruna NUUUU!!!!

Kram och Godnatt!

image572

Här kommer jag och väninnan att sova.........eller i alla fall ligga och fnittra:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag tror jag följer med! Nä jag bara skojade.Det är nog alldeles för kallt o hårt underlag för mej, som är som prinsessan på ärten, säger gubben! Men jag håller med om att det nog är nåt fel med denna vinter! Vi har ju visserligen snö, så lite ljusare är det nog här i allafall. Men nog längtar man efter fina soliga dagar o gnistrande snö. Vi behöver det! Hoppas du klarar av att vänta tills resan blir av upp till kalla till norden.
Ha en trevlig lördag kära Mumin! Ikväll blir det ju stjärnorna på slottet. Undrar vad
Peter ska hitta på nu då!
Kramelikramar till dej från mej!

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Vi kan följa med alllihopa ! Hela blogggänget ! Hihi. Nä, men..när åker du?
Trött är bara förnamnet. Är så in i vassen trött. Tror säkert det beror på vädret och mörkret. Kram Nalle

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Javisst är det fel!! Bara grått grått......Tack detsamma ja just det stjärnorna på slottet....det är ju kul:)) Ha det gott! Kram

Nalle: Ja tänk va roligt vi skulle ha det ha ha. Vi åker på torsdag....en evighet tills dess.....Javisst är man trött.....har ju inte sett den där lampan på himlen sen i november eller hur? Ha en go kväll! kram på dig

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Fnittra jo jag tackar jag det lär väl inte bli nån sömn för er kramen Ting...

5:e kommentar, skriven , av Hundlund!!:

Hoppas det blir kanon där uppe,för här blir det ju ingen vinter!!Va då träffa en lappgubbe,han kan väl inte vara kyligare än den gubben du har!!


KRAM!!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Nä det kommer nog att vara lite av den varan, ha ha.....spelar ju ingen roll, jag ska ligga och njuta under fällen:)) Kram

Hundlund: Ja lite snö vill jag se denna vinter.......lappar ska visst vara ena riktiga karlar med massor av muskler och frostiga attiraljer, ha ha. Kram tebaks

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Godmorgon kära bloggvän kram Tingeling

Kommentera inlägget här :