Händelserik dag

publicerat i Allmänt;
Idag har jag varit på biblioteket och lånat en bok om Istanbul som jag ska lusläsa....ska verkligen bli spännande att åka dit.....sen har Mamma Shibbie och Fanny vart på besök. Vi åt Flygande Jakob och glass i efterrätt med kaffe, sen var det ett tjötande som vanligt om allt och ingenting....lilla Fanny blev lovad ett museiebesök av mig så jag tänkte att jag skulle ta henne till Naturhistoriska Museét här i Göteborg nån dag. När barna var små kallade vi det för "skelettmuseét" bara för att det var massa forntida djur i skelettmundering:)) Sen kom jag ihåg att när man gick ut därifrån så fick man titta i en brunn och där stod det att "här är det farligaste djuret i världen" och tittade man i hålet fick man se sig själv, alltså människan. Visst är det så?
På torsdag har jag blivit bjuden av en väninna att höra  på Jonas Gardell på Konserthuset. Det ska bli jättespännande och trevligt.
Ha en god natt! Kram Mumin

image612

Snart sitter jag här igen....min favoritplats över allt annat:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Åh vad jag är avundsjuk, ni kommer få det toppen!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh ska ni åka iväg va mysigt..när då??

Ja sitta på ett flygplan är härligt, veta att man är på väg nånstans.
Ha en bra dag...kramen

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tänk att du är på väg snart igen. Dottern min har nog just landat på Mauritius. Hoppas allt gick bra. Vi får väl höra nåt snart. Det är bara det att det är en cyklon som går precis över Maur.nu. Eller det är två som ska mötas precis där. Och det låter inte roligt alls.Men värst ska det bli på torsdag så vi får hoppas att den ger sej av snabbt. Ja vi får väl höra så småningom.Hoppas det inte blir så farligt!

Jag gillar ju också att vara uppe i luften. Vi sticker i febr.
Ha en go dag! Kramelikram!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Du jag glömde säga att Istanbul låter väldigt spännande o exotiskt! Och det är klokt att läsa innan. Men jag brukar läsa efteråt också när man redan varit där, o man känner igen sej! Ha de!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Snart ska du åka.. när då.. du är numer en luftburen Mumin som jag kan se det:-) Härligt att kunna ha den möjligheten att resa som du.. lyllo dig.
Museum, hur ofta går man dit.. jag har inte varit på vårt sedan det gjordes om, men var där mest var dag som barn.. och med mina barn/dagbarn..
Ha de gott o fint Kram

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja det ska bli riktigt kul:))Kramis

Ninni: Vi åker den 14 februari, Pippis fyller ju 55 år den 15:e så då tänkte vi fira det där nere. Kram på dig!

Gunvor: Å vad härligt det låter...ja hoppas det gick bra för henne. Jaså sticker du också i februari vart då? Långt bort kan jag tro:)) Kram vännen!

Pialotta: Ja jag resonerar så att man vet inte hur länge man har hälsan och har man lite pengar över så är det ju roligt att se sig omkring:) Kram på dig!

7:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Hahaha!! Skelettmuséet! Sa vi så? Det kommer jag inte ihåg. Kul.

Kommentera inlägget här :