Förälskad.......

publicerat i Allmänt;
e jag........nyförälskad....i Kiruna.....mellan hostningar och nysningar försvinner jag iväg till staden som fick mitt hjärta att brinna. Denna fantasktiska natur och dessa fantastiska människor som såg till hela människan och inte bara till det yttre. Helt sagolikt vackert och välkomnande.......hade jag varit ensam hade jag inte tvekat en sekund att flytta dit, det hade inte skrämt mig att komma dit alldeles allena, för dessa härliga människor där uppe i norr blir man vän med på en gång utan att vara ett offer för "röntgenblickar". Nä jag passar inte här i delstaten Chicago där dem rånar och skjuter om vartannat på gator och torg.......senast i natt rånades ju posten här i Göteborg...man vågar ju sig inte ut längre.......
Jag gick in och tittade lite på Kiruna kommun och vet ni vad dem hade varje onsdag i simhallen där? Jo då släckte dem ner hela bassängen och hade levande ljus överallt och man får simma till klassisk musik...låter inte det avspänt om nåt?? Nä det blir väl bara en dröm......Pippis skulle aldrig följa med och jag skulle väl längta ihjäl mig efter mina barn......men kanske ändå???:)) Nu ska jag lyssna på Mikael Widerdals CD om självkänsla innan jag somnar......Gonatt kära vänner Kram Mumin

image600

Måne över Lapplands Kiruna.........

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Hej lilla sjukling..Kiruna är du galen??

Där är det ju mörkt halva året och ljust halva..nää hua!

Kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jepp jag är galen:) Det var det vackraste jag sett.....och mörker har jag inget emot....sån e jag:)) Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Jag tror dig Lillemor.. där uppe kan man verkligen vara sitt EGO utan något ifrågasätter o granskar..
I Götlaborg händer det grejer, men var gör det inte det.. över allt tycker jag så i min stad oxså..
Man blir aldrig snart förvånad över tidningsrubrikerna eller radiolans nyheter..
Ha de gott o lyssna o njut.
Kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja som att komma till en annan värld av lugn och harmoni så är det där uppe....alla stressade och utbrända människor borde få sig ett halvår däruppe på sjukkassans beskostnad och lära sig vad det är att LEVA......Kram på dig vännen!

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Det låter verkligen som du är förälskad! Men jag tror också det skulle bli lite jobbigt med mörkret. Fast jag har egentligen inga stora problem med det jag heller. Men det räcker med senhösten och början på vintern om det inte blir nån snö som ljusar upp. Nä jag vill nog inte flytta ännu längre norrut!Jag bor ganska bra till! Men det händer otäcka saker här omkring också. Fast det är ju värre i storstäderna! Nä du får nog ta Pippis i hampan o semestra norrut nästa gång!
Krya på dej nu! Ta på dej pistolhölstret o ge dej ut! Kram!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor:Ja hur kan man bli förälskad i naturen? Jo det kan man visst.......ja du bor ju bra till...en bit upp i landet...ja du Pippis är en sån där riktig Storstadsfan och så ska det vara varmt om han ska resa iväg. Hade jag sagt att vi skulle till Madeira för 4:e gången hade han följt med mig ögonblickligen:)) Han fullkomligt älskar den platsen över allt på jorden. Just det pistolhölstret:)) Kram på dig!

Kommentera inlägget här :