Mumin, barnen och djurens vän........

publicerat i Allmänt;
Ja det är så jag känner det, igår var jag ute med Enya igen på en promenad.....det var inget härligt väder precis...grått och disigt...men den lilla damen blev alldeles slut och jag med....jag blev så in i bänken trött när jag kom hem så jag gick och la mig men efter 20 minuter ringde det på dörren och utanför stod gode Rolf, revisorn, så det var bara att masa sig upp och vara lite trevlig en stund. Sen kom sonen och svärdottern hem med semlor....det var gott:))
Kl 9 gick jag och la mig, var helt slut och sov så gott.....det är ganska skönt med en egen säng...men ikväll kommer "sängvärmaren" hem igen ifrån Pajala så då blir det till att dela kupé igen:))
Idag har jag varit "låtsasmormor". Fanny och jag har varit på Naturhistoriska museét eller skelettmuseét som vi kallar det för, men först var vi på Mc Donalds och åt. Tänk va roligt det är med barn egentligen, när man bara kan låna dem så där över en dag ha ha. Jag såg sådana där småparvlar som tultade omkring på museét och jag blev fruktansvärt förväntasfull inför mitt riktiga barnbarn som beräknas komma i juli:)
Fanny fick välja stenar när vi hade tittat oss omkring och hon valde en vit glassten och en hjärtformad sten och jag sa till henne att om du lägger den under kudden så kanske du drömmer om ännu en rolig dag med Mumin.
När vi var färdiga på museét började den lilla damen prata om att det är så roligt att gå till simhallen så jag sa att det får väl bli nästa gång ............. Här kommer lite bilder på vår dag.

image621

Fanny vid den stora skelettelefanten

image622

Den stora valen

image623

Mmmmm gott med en jättekanelbulle efter besöket:))

image624

Har ni sett vilka häftiga stövlar jag fick av mamma Shibbie? Röda och granna så fick jag även en väst i rött och då var jag tvungen att köpa dem här tightsen........Pippis triggar ju igång på lite pepitaaktigt så jag tänkte att dem här ska jag ha när jag åker till Istanbul......

image625

Jaha det var allt för idag...en trevlig dag måste jag säga. Nu får ni må så gott alla bloggvänner. Kram från eran Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Så tjusig du kommer bli.
Och vilken härlig dag du har haft själv hostar jag på som bara den
Vilken härlig kanelbulle mums kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Å va trevligt du haft det:) Vilka fina kläder sen ! En brud i lyxförpackning ! Kram

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tingeling: Jaså hostar du ännu efter den dundermedicinen?? Stackars dig....ja du den kanelbullen går inte av för hackor:)) Krya nu på dig! Kram på dig!
Nalle: Ja det var verkligen roligt:)) Ha ha du e rolig du....Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Du har hunnit med en hel del trevligheter denna dag!
Jag förstår att du längtar tills du blir mormor! Det är verkligen härligt även om det var längesen för mej. Mitt äldsta barnbarn fyller 25 i morgon.Då ska vi på kalas. Han har gjort smörgåstårta alldeles själv som han tänker bjuda oss på! Det blir kul! Jaså du får hem sängvärmaren i kväll!Då har du väl riggat upp dej i nya stassen o testat honom!Haha! Jättesnygga kläder o stövlar.
Vilken tur du har som får så mycket fint!
Nu önskar jag dej en god natt. Och du..sov försiktigt!

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Va mysigt det lät!! Vi fick ett barnbarn sent igårkväll..en liten tjej, fyra dagar sen hon skulle ha kommit i söndags.

Ha en skön dag..kramen

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Vad härligt Lille-Mor att få dela sin tid med barn/barnbarn.. de där ungarna ger så mycket tillbaka:-)
Snygga kläder du inhandlat:-)
Ha de så gott.. här är det lika grådaskigt som alltid.. 8 grader varmt, men ingen stadstur i deta griniga vädret:-)
Tjing tjong kramar

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja att bli mormor är nog jätteroligt...oj då har du så gamla barnbarn...då började du tidigt va? Nä du jag testade inte stassen....han somna direkt:)) tack för att du tyckte kläderna var fina. Kram på dig!

Ninni: Å grattis en liten tösabit, va gulligt:) Kram på dig!

Pialotta: Ja visst dem där ungarna är för goa....ja tror du jag gör mig i den stassen eller? Idag skiner faktiskt den där solen som vi inte sett på länge. Kram och ha det gött!

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jo du Mumin visst var jag tidig! 17 när min äldsta dotter föddes,sen hann jag fylla 18 på BB. Dotra är 44 nu, så hon var också ung när hon fick sin förste. Hon har nu 4 pojkar!Yngsta är 16.
Ha en härlig dag idag!KRAMAR!

9:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Snygg oufit! Visst är det härligt att umgås med barn, och det är i ärlighetens namn ganska trevligt när de går hem till sitt igen. Kvällspromenaden med Rocky är den bästa på hela dagen - jag sover så gott efter en snabb runda på 50 minuter. Kram!

10:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hello hur står det till idag då??

Kram, kram

Kommentera inlägget här :