Friluftsdag

publicerat i Allmänt;
har jag haft idag.....först åkte Pippis till kylan medan jag gick ut med Enya en lång promenad i Delsjöterrängen i Göteborg. Jag är inte så hemma där så jag gick och gick.......och det "lilla" yrvädret jagade löv och höll på som bara den......när vi hade gått i 1,5 timma var hon trött på sin farmor så då började hon bita i kopplet och ville leka men jag skällde på henne att så bär man sig inte åt och hon tittade lite förundrat på mig. Ja hon e go lilla Enya och vädret var ju härligt idag så det var riktigt skönt att komma ut i friska luften.
Sen var jag på torget här i Mölndal och införskaffade lite mjölk och annat som fattades efter helgen och då träffade jag syrran......herregud jag tror hon växer neråt......jag höll på att få svindel när jag tittade ner på henne......men dem säger ju det att ju äldre man blir så växer man som "korumpan" neråt ha ha.
Inte nog med det så var jag på mitt spinningpass i kväll, men jag sa inget idag......jag tänkte håll käft Mumin så får vi se vad dem andra hasplar ur sig:)) Ja så nu kan ni tänka er att jag e trött.......Mumin i ett nötskal......allt eller inget:))
Här kommer lite bilder på min promenad idag.......Enya kunde jag inte ta på för hon for runt som ett torrt skinn.....

Kram och en god natt på er!

image616

Gustavs källa.....en hälsobrunn sedan minnes tider

image617

Fattades bara golklubban och bollen:))

image618

På toppen av Delsjön........

image619

Kaffestugan Lyckan

image620

Gamla Kolerakyrkogården....här ligger massa människor begravda efter epedemin......jag vet inte när den var men jag vet att kyrkogården är väldigt gammal.


Slut för idag i dubbel mening......nu väntar sängen och en god härlig skvallertidning. Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Vilken trevlig vårdag! Tänka sej att det är samma månad som vi har! Det ser så vårlikt ut hos dej, kan vara skönt det med. Men nu vill jag ha min vinter ett tag till! Idag var det en härlig vinterdag må du tro! Sol o nysnö!
Du e duktig du som både är ute o går med Enya o spinner! Jag har inte ens dansat i helgen! Men en sparktur blev det idag!
Ha det gött Mumin lilla! Kram på dej!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Härliga bilder
Jag försrtod inte riktigt varör skulle du vara tyst?
Det är ju så härligt med människor som pratar och skrattar kram Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

där skulle jag gärna ta en promenad tillsammans med dig!

Kram och suss gott!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja jag vill egentligen att det skulle vara 1 meter snö....men här är ju nästan vår..tänk så olika det kan vara....Kram på dig och ha en god dag! Mumin

Tingeling: Jo du förstår förra gången jag var där så var det bara jag som pratade och ingen respons fick jag så jag tänkte nu lägger jag ner det här att vara trevlig så får vi se hur det går. Ha en go dag! Kram Mumin

Ninni: Så jättegärna...du är välkommen ner till Götet och då kan vi ta en promenix du och jag:) Kram vännen!

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja nån gång ska det bli av..kramen

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Så du är en sån babbelmoster du.. kan vara svårt kanske då att dra låset för munnen, men du gjorde det ju:-)
Visst är det dajligt att bara promenixa ute där i det vidunderliga..
Ha de fint nu ska jag "Elsa mig genom stadens utkanter" till lilla mammi som väntar med fika, dammvippan och så tvättkorgen:-)
Grått o trist i dag.. men det ordnar sig.. man får ta "plasthättan" på huvet o se gla ut:-D

7:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej på dej! Hos mej kämpar vinter på! Det snöar idag också.Hellre det än regn! Jag har lagt ut lite frestarbilder hos mej om du vill se!
Ha det så gött! Kramar till dej från mej!

8:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilken härlig promenad du o Enya tog. Fina bilder. Själv är jag inne i en period där jag hela tiden glömmer att ta med kameran. Idag är det bara regn och rusk här i södra Stockholm. Inget roligt alls.
Jag tycker inte du skall lägga band på dig - du skal vara den du är. Jag tror att de allra flesta uppskattar ditt glada humör även om de själva är för blyga för att komma loss. Man har preci så roligt som man gör sig.

Kommentera inlägget här :