Fredagskväll....

publicerat i Allmänt;
äntligen....denna veckan har varit fullbokad. Pippis har hyrt en ny verkstad och det har varit lite turbulens kan man säga...tjötande hit och dit.....men i kväll så är det ju Let´s Dance så det ska vi väl titta på eller? Idag har jag varit runt överallt och handlat sådant ni vet som tar slut men som bara finns på vissa ställen och sen har jag varit hos akupunktören idag också. Nu har vi ätit en god middag och nu skall jag bara slappa i kväll för imorgon skall jag vara "barnvakt" åt Enya för det vankas kalas och då skall jag sova över hos sonen och svärdottern.
Jag blir inte klok på vädret nere i Istanbul.....på SMHI säger dem att det är ca 5-6 grader varmt därnere men går man in och tittar på resebyråerna så är det mellan 13-16 grader. Hur i hela friden ska man veta hur varmt det är?? Någon som vet exakt? Ja det ska bli skönt att åka iväg.......på torsdag åker vi som sagt och är borta i 4 dagar. Det ska bli spännande att se staden "Tusen och en natt" men det blir väl att man vaknar av att nån jäkla böneutropare gapar halsen av sig kl 7 på morgonen:)) Ja ja spännande det med ha ha.
Nä nu får ni ha det så gott ikväll..jag hejar på Tony Rickardsson.....en liten fredagsbukett får ni njuta av idag också.
Kram Mumin

image626

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Ja, du e snäll som ställer upp Mumin! Fan vad roligt å åka till Istanbul, blir nog en upplevelse! Ha en trevlig fredagskväll. kram / familjen shibbie, wiggi & enya!

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Go kväll Mumin. Du undrade över smycket med det kinesiska tecknet. Säger lite mått först:)
3 x 3,5 så det är lite större, guldsvart med en blå och lila mönstrad rand mitt i. Pris: 200 kr + porto.
Ha en fin kväll kära Mumin. Kram

3:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Kl 5 ropas det första gången från minareten. Eller från den "jäkla böneutroparen" som du själv så politiskt korrekt uttryckte det.

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Haha ja Minareterna ja..dom har man vaknat till många gånger!
Kolla på nätet..där har du dagliga rapporter om vädret, Aftonbladet tex har en bra vädersajt, klicka dig fram till Istanbul...verkar kallt med 4-5 grader, tror jag inte på.

Ha en skön lördag..kramen

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Dilba åkte och det där tycker jag var rätt..
I kväll festival.. du kollar väl:-)
Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaa du fullt upp idag också ser jag. Jaså det bär iväg på torsdag! Det blir nog super! Du får väl ha öronproppar på! Samma dag som du åker så kommer dotra min hem från Mauritius. Dom har haft lite otur med sitt väder, fast emellanåt har det ju varit underbart. Cyklon när dom kom och en ny cyklon som har kommit nu med regn o blåst! Men värmen finns ju hela tiden! Och otroligt vackert är det där!
Ja ni får det säkert underbart i sagans land!
Ha en go dag! Kramisar!

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Åh såhärrligt med liten lillsemester för er två
Du vilken snäll liten armor du är som ställer upp för Enya Ha en bra dag kram tingeling

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hej lever du?? Såg du den fantastiska melodifestivalen igår??
Nu var jag inte ärlig den var inte ett dugg fantastisk..bara usel..haha

Kramen

Kommentera inlägget här :