Förkylt

publicerat i Allmänt;
är det här....näsan rinner och jag är dödstrött och huvet känns som bomull. Konstigt så fort jag varit hemifrån blir jag sjuk. Kan det vara att jag inte tål luften i flygplanet tro? Jag har inte varit förkyld på 2 år och så blir jag sjuk med knappt en månads mellanrum.....ja ja det går väl över, får väl titta lite på TV idag och krypa upp i soffan med filten. Ute blåser det småspik så det är lika bra att gömma sig härinne. Hoppas ni får en trevlig fredagskväll! Kram Mumin

image647

En värmande brasa kanske............

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men gumsan..du får hålla dig hemma! Är lite småsnuvig jag med, men inte dålig gudskelov!

Kryapådejkramen

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Stackars dig.
Du minns väl hur sjuk jg blev efter KRETA RESAN
dÅ SA JU ALLA ATT DET VAR LUFTEN
I FLYGPLANET SOM GICK RUNT
kRYA PÅ DIG KRAM tINGELING

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men har du gått sta o blivit förkyld nu!Det var inge kul! Hoppas det inte blir riktiga flunsan!Här är var o varannan sjuk i både magsjuka o flunsa. Jag passar mej noga. Dottern från Stockholm skulle kommit hem i helgen o hämta Astrid, men hon är superförkyld, så vi ska åka halva vägen var. Dom hämtar henne i Gävle.Jag är lite gruvsjuk att lämna henne nu när hon varit här så länge.
Två månader har hon varit här. Matte längtar jättemycket!Det blir tomt i början efter henne,men det är tur vi ska åka snart!Hon kommer väl en sväng till
sommaren igen!
Nu får du krya på dej! Natti natti Mumin!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det blir att ta igen sig....är så in i bänken trött också. Kram till dig!

Tingeling: Ja jag tror liksom du att den där luften som cirkulerar i planet gör att man blir förkyld. Det är som nån slags AC eller nåt. Kram på dig!

Gunvor: Ja nu får du passa dig så du inte åker på nåt innan du ska fara iväg!! Jaså lilla Astid ska flytta hem nu....klart att du kommer sakna henne.....Tack vännen! Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Haha Mumin..nej jag pratar inte hälften så mycket värmländska som han!

Ha det så bra idag..hur känns förkylningen??

Puss&kram

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Såg att du hade skrivit hos Nalle att du funderade på att åka på hennes utställning!

Vore ju superkul om vi kunde ses där allihop!!
Minns inte riktigt när det var?

Kommentera inlägget här :