En gäst i ditt liv.......

publicerat i Allmänt;
Jonas Gardell.......i går var jag och min kompis på Konserthuset  och tittade på Jonas Gardell. Han är både rolig och väldigt allvarlig. Det var en enmansföreställning på 2 timmar och han gjorde det bra......massa bus och upptåg men även väldigt seriöst. Han fick stående ovationer och det var han verkligen värd. Han sjöng så fint om livet och kärleken till människorna och jag köpte hans CD när vi gick därifrån.
Det sista på repertoaren var denna låten, så vacker och den säger så mycket.......ett litet smakprov på refrängen

Aldrig ska jag sluta älska dig
Att du är där för mig
Som jag är där för dig
Ge inte upp

Detta är inte ord som vi kan använda till den man älskar utan även till alla våra medmänniskor....vackra ord.........
Nu önskar jag er en trevlig fredag. Må så gott alla! och orden här ovan tillängar jag er också mina rara bloggvänner. Kramar

image614

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Tack snälla Mumin! Va gullig du är! Jag är ingen älskare av Jonas G. Men den låten gillar jag också. Den är väl ur en film har jag för mej. Han skriver mycket tänkvärda texter!
Va ni har tur som kan gå iväg på så mycket kul! Nalle har ju också haft en toppenkväll!
Jag får nöja mej med mina sparkturer o danser! Det är ju också kul!
Ha nu en riktigt skön fredagkväll med Lets dance!
Kramar i massor till dej!

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja han är en tänkare och en djup sådan.....du får gärna byta med mig nån vecka eller så för jag vill ju åka spark jag med:)) Ha det gott ikväll för då bänkar vi väl oss till dansen! Kram vännen!

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Den låten är såå fin tycker jag!!

ha en skön fredagskväll..kramen

4:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilka fina ord - tack så mycket! Jag gillar Jonas Gardell. Har läst flera av hans böcker och också sett pjäser på Stadsteatern som han skrivit. Mångsidig och begåvad kille om man kan se igenom grimaserna (som det dock har blivit mindre av på senare år). Ha en skön kväll. Kram!

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Jag gillar Jonas Gardell. Han har mycket innanför pannbenet. Den där sången är jättefin.
Ha det gott kära Mumin
kram

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hej kära mummin nu slipper du mig inte längre.
Jag är feberfri efter nästan en vecka i sängen
Önskar dig en trevlig helg kramelikram Tingeling

7:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Här snöar det mest hela tiden! Och blåser lite också! Men det ser härligt ut inifrån iallafall! Jag måste nog ut i ovädret! Jag tycker det är ganska mysigt om man är rätt klädd!
Ha det mysigt du me! Kramar om dej riktigt!

8:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Ja du den där Jonas är en baddare på texter. Den är så fin den där aldrig ska jag sluta älska dig....
Ha de gott och kom gärna in och säj din mening om musiken inne hos mig:-)
Nästa lördag blir det baljebad för min del.. längtar till att hoppa i masserande varmt bad..
((Kram))

9:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Ha en trevlig söndag min vän!

10:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hur mås det här då??

Kram, kram

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hoppas att din söndag är mysig och helt underbar.
Jag hostar vidare här hemma hos mig kramTingeling

Kommentera inlägget här :