Sista dagarna 2008

publicerat i Allmänt;
i morgon och sen är det nyårsafton. Då kommer grannarna hit och äter kalkon. Det har blivit en tradition. Dem har midsommarafton och vi nyår. Det är så bra för det är inte lång väg hem.........Igår var jag hos dottern och passade Gustav för hans pappa var sjuk så han fick åka till sjukhuset. Lunginflammation och öroninflammation på samma gång. Stackarn!

Idag har jag varit ute och handlat. Jäklar va folk det är ute. Jag tänkte att jag skulle köpa mig en glittrig top, men jag gav upp när jag såg kön ringlandes förbi och så tänkte jag såhär att det finns ett liv i januari också då alla köpgalna suger på ramarna. Men se det tänker inte jag göra, har alltid varit ekonomisk och det är det värsta jag vet att vända på korvörena.....så stopp och belägg.......tänk att när dessa helger är över då har folk inga pengar kvar, men dem får skylla sig själva........

Hua va kallt det är ute då, men mysigt. Träden är alldeles vita av frost, men snö har vi ingen.

Hoppas ni har det bra därute! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Gott Nytt År!

Ett år med massa roligheter

önskar Nalle

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Det finns ju inga glittriga toppar att köpa...ja inte här iallafall.



Jag ska ha en svart klänning med guldblommor..snyggast på båten så klart HAHA



Ha det så kul gör inget som jag inte skulle ha gjort..puss

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Ja jag får väl suga på ramarna då...

Nä skojade bara har bara handlat två saker pårean men julenblir dyr i allafall.

Jag får ha samma kläder sompåjulafton men vi träffar inte samma människor sådet gör inget

Förra nyår gick jagi pyjamas och mös kram tingelinig

4:e kommentar, skriven , av Gösta!!:

HEJ! Jag Önskar Dig &Gubben ett Gott Nytt År !!



L&L

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Gott Nytt år Mumin och du glittrar säkert ändå, utan top!Massa kramar!

6:e kommentar, skriven , av Helena:

Önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År!

Kram

7:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Julklappar och raketer skippar jag.. så min börs är lite fetare ännu i alla fall.. stackars, eller inte alla dom som tömt spargrisen på en massa som de ångrar nu efteråt..

Kommer in och önskar dig ett gott slut med kalkon o goa vänner och ett riktigt Gott Nytt År Muminmamman.. Kram på dig.. ännu ligger bladen blanka inför 2009. Skålar lite grann så här på avstånd med lite bubbel;-)

8:e kommentar, skriven , av Kersti:

Jag har hållit mig undan alt vad affärer heter. Njuter av promenader och god (alldeles för mycket) mat. Ska vara hemma med några vänner ikväll. Ännu mer god mat blir det.

Gott Nytt År önskar jag dig. Kram

9:e kommentar, skriven , av Sylvia:

En trevlig nyårsafton och ett riktigt GOTT NYTT 2009 önskar jag dig min vän. Kram Sylvia

10:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gott nytt år kramar Tingeling

11:e kommentar, skriven , av Fia:

Önskar dig ett riktigt bra 2009! Kram från Fia

12:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hallo vart har du tagit vägen!!!!

Saknar dig kram Tiingeling

13:e kommentar, skriven , av Gunvor:

God Fortsättning på det nya året Mumin!Kram!

14:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hallååååååå var är min kära bloggkompis??



Ha det gott..kram kram

15:e kommentar, skriven , av Ninni:

Du är väl inte sjuk???

Kommentera inlägget här :