Så ja nu är jag piggare

publicerat i Allmänt;
Efter en god natts sömn känner jag mig som vanligt igen. Vete katten vad detta var, tur att det går över. Fredag idag och då innebär det att sängarna ska bäddas rent. Visst är det gott att lägga sig i rena lakan? Sen växer det förjolade gräset fortfarande, det brukar ju stanna upp så här på eftersommaren, men det får tas varje vecka. idag blir det gympa i eftermiddag, nu känner jag riktigt för det, det är ett gott sundhetstecken.....och inte har jag rökt snart är det två veckor, jippi:) Ikväll blir det lite räkor och rosévin, det är ju på modet nu att dricka rosé och det är gott tycker jag, fast det skall vara iskallt.  Ha en go fredag! Kram Mumin
Får väl föreviga målvakten från igår....målen han släppte in var i svåraste laget, men käcka killar han spelar med. Ungdomarna är mycket trevliga nuförtiden tycker jag i alla fall dem flesta, sen finns det ju "rötägg" men dem kanske har en anledning till att vara det........



Sonen i mål. När han var liten älskade han Ravelli så han fick öknamnet "Karamelli" för han gillade godis:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Skönt du känner dig mer allert idag då.. det är ju rosétime;-)

Visst är det gott.. älskar den smaken mellan vitt och rött.

Räkor och kräftor i en salig blandning det är mumma det som tilltugg..

Sonen gör sig fint i målet och duuuuuuuuuuu Karamelli, inget dumt namn.. ska lägga det på minnet..

Säjer en chokolladi:-)

Kram på dej min söta vän i viken;-)

Ps. Vilka är det där i den musiken.. blev lite "nyfniken" Ds

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: All summer long heter den. Gå in på youtube och sök på Kid Rock. Alltså den är i min smak, så jävla bra:) Jag tror du gillar den också, vi har ju samma musiksmak vad jag vet:) Kram vännen

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men har du haft allergiproblem nu också.Du har då råkat ut för allehanda saker på sistone. Men nu kanske det räcker ett tag! Du har ju annat att göra än att va dålig! Härnere hör jag att dammsugaren går för fullt.Gubben är i stöten. Sonen är hemma just nu o har hjälpt pappa med lite vedsågning o gräsklippning. Det är ju snällt! Själv sitter jag här o degar.Är så trött fortfarande. På söndag äter jag sista tabletten, sen hoppas jag bli piggare. Jag var ut och plockade lite blåbär och kokade blåbärsgröt, för det älskar sonen.Jag har ju bären alldeles utanför knuten så det är lämpligt när man snabbt vill ha till en gröt t.ex.

Du va kul att titta på fotboll när någon närstående är med. Min bror spelade i A laget här hemma förr, då gick vi alltid på matcherna.Sen han slutade så blev det inte lika ofta.Kul var det iallafall.

Nu kära Mumin ska du ha en skön dag o njuta av räkor o vin i kväll.Kram!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Oj är du inte bra ännu? Vad synd om dig. Ja blåbärsgröt är ju jättegott. Va bra att dina gubbar hjälper dig nu då.....ja att titta på fotboll är ju jätteroligt och helst när den är bra:) Tack ja jag hoppas att få njuta ikväll. Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Underbart att du mår bättre!!



Vilken fin bakgrund du har lagt in. Heja Mumin, två veckor, jag har klarat av fem dar..jippi!



Men jag har plåster för att inte bli allt för odräglig, mer än vanligt alltså.



Vi ska äta fisksoppa och dricka vitt vin..puss&kram

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det var gött att må lite bättre:) Heja dig och mig det här ska vi klara eller hur? Ja jag käkar nikotintuggumi....nu ska jag och Pippis äta räkor och dricka rosé. Kram vännen!

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Så skönt att du känne dig bättre. Rosevin är gott som "balkongvin" sommartid tycker jag. Stor applåd till dig som lyckats hålla dig rökfri så länge. Ha en skön helg.

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja tack:) Ja rosévin är gott. Tack detsamma. Kram

Kommentera inlägget här :