Hej här är jag....

publicerat i Allmänt;
ha ha, igår var för bedrövligt, men idag skiner solen och det är riktig sommar igen:) Pedantisk som jag är har jag städat idag och varit på Plantagen och köpt en cyklamen. Jag tycker det är fina blommor och helst dem små, dem luktar gott.

Lille Gustav har blivit lite grinig, jag tror han har ont i magen så imorgon beger sig mormor ner till honom och gosar lite. Han är glupsk och äter mycket men han rapar emellan tagen så jag tror han sväljer mycket luft. Ja det ska bli roligt att se honom igen den lille skrutten.

Svärmor håller igång Pippis för det vilda. Dem ringde idag och sa att hon behöver tofflor, men till saken hör den att hennes fötter är så svullna och tjocka så det går inte på henne ens 44 :or...........Sen fick hon pension idag och det var Pippis tvungen att åka och hämta. Han springer fram och tillbaka på det där sjukhuset, stackars han, men det är en enveten dam och det går inte att rubba på hennes vilja......suck.....jag orkar inte med henne, hade nog av min egen pappa i många år så det får räcka......

Nähä nu kom det en tvättkorg farandes.....sonens....det är bara att ta tag i den!! Men jag klagar inte, jag gör det så gärna, barna är det bästa jag vet:) Kram på er, ha en trevlig kväll! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaså du har fått sommarväder du. Här har regnet öst ner hela dagen, men i helgen var det fint. Fast jag har inte varit ute i solen nånting..har för mej att min medicin inte gillar solen. O du städar o städar nu har du väl så snyggt o rent i alla vrår. Det blir väl jättemysigt att träffa lilleman igen.

Och svärmor håller igång Pippis. Ja ni har att göra båda två.

Ha det gött i kväll! Kram.

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jasså minsann sommmarväder..orättvist!



Fast det hade jag inte kunnat utnyttja ändå idag.



Usch va tufft ni har det jag avundas er inte. Ha det gott med "bebben" i morrn snosa lite åt mig också.

Kramen

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det har varit riktigt skönt här idag, men i morgon kommer visst regnet igen:( Ja inte är vi sysslolösa inte...det verkar som vi aldrig får en lugn stund, är det inte det ena så är det det andra. Det är nog ingen som gillar oss däruppe:) Ta det lugnt Gunvor och bli frisk! Kram Mumin



Ninni: Ja riktigt härligt med säg det som varar för evigt. I morgon är det dags igen för regn såg jag. Men va synd om dig att du är sjuk:( Hoppas det går över snart. Dottern ringde nu....lille Gustav bara skriker och skriker.....kolik månne? Jag får väl avlasta henne lite i morgon. Kram på dig och krya på dig!

Kommentera inlägget här :