Så ledsamt......

publicerat i Allmänt;
men ändå sånt som händer. Min bästa väninna ringde mig idag och hennes son skulle ha barn i dagarna så jag trodde att nu var det klart. Ja det var det sa hon med en liten ledsen röst.......nå har du blivit farmor än då sa jag.?Ja sa hon till en kille med Down Syndrom............Det gick en ilning i kroppen på mig från huvudet ner till tårna och jag sa bara NEJ det är inte sant. Hon grät floder och jag också.......men ju mer vi pratade så försökte jag muntra upp henne att dem här barnen är ju alldeles förträffligt roliga och spontana och jag sa att den här lille Linus som han ska heta kommer att bli hela släktens älskling. Hans hjärta var inte heller så stabilt men det var inget oroväckande, han kanske skulle behöva en operation men den var inte så omfattande.
Det värsta är att väninnans son har haft ett rent h-e i livet och nu såg hans nya fru och han fram emot detta lilla barnet.....å så blev det så här. Va orättvist, men föräldrarna tar det med jämnmod och vi sa till slut att vi får glädjas över den lille även att han har ett handikapp. Ja som sagt man vet aldrig hur livet ska te sig och inte kan man köpa nåt sånt här för pengar heller. Ta vara på varandra nu och ha en go fredagskväll!

Kram till er alla! Mumin

image714

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Jaa du..man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en!Men som du sa, dom här barnen är underbara, så kärleksfulla o gulliga!Men det måste ändå vara en chock att få ett sånt besked! Väldigt tufft för föräldrarna innan dom hunnit smälta att deras barn är annorlunda!
Ha en goo dag kära Mumin!Kramkram!

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Även dessa barn har en livsuppgift. Alla med Down Syndrome är inte heller lika i sitt sätt att vara. Men många har mycket kärlek i sig. Det är inte en sorg i sig att få ett barn med det handikappet, jag tror mer att det är en sorg över en förväntning som blev annorlunda än vad som var tänkt. Det kommer säkert att bli en liten fin kille av honom. Kram och ha en fin fredagskväll.

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Alla barn innebär både glädje och bekymmer. Så bra att din väninna kunde tala med dig och få lite perspektiv på det hela. Jag tror som du, att denna lilla varelse kommer att skänka mycket glädje och kärlek. Kram Sylvia

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

ja du Mumin livet är fullt av överraskningar både goda och mindre goda.. så är det vi som lever får se vad det blir dag för dag. Jag har jobbat med barn som har detta handikapp och visst är det så kärleksfulla människor med massor av vilja till livet, men som alltid är det inget man önskar sig det första man gör.
Min man ska bli farfar för första gången om cirka5½ månad.. första barnbarnet och provrörsbarn. det går inte lika lätt för alla att kunna få barn. Hoppas hoppas på att allt ska gå bra, men som sagt man vet inte sitt öde.
Ha de fint nu Mumin och du är säkert en go kamrat till din väninna.
Kramkram

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jag försöker tänka efter hur det skulle kännas om det var jag..men det går inte.
Alla önskar sig naturligtvis ett friskt barn, det är nog inte helt lätt att få ett barn med förståndshandikappp, hur underbara och rara dom än är.

Jag hoppas det går bra för dom...kramen

6:e kommentar, skriven , av tingeling:

Visst måste man få sörja det friska barn man önskade sig och först efter det tror jag man kan glädja sig åt lyckan att ha fått ett litet barn
med eller utan handikapp
Min arbets kompis har en tjej med down syndrom och denna härliga tjej är idag 25 år och
konstnär målar jätte fina tavlor och lever ett rikt liv med eget boende och många vänner
Men hon är fotfarande som ett barn i många avseenden men lycklig
Min arbetskompis har hela dotterns liv jobbat för att hon ska bli självständig och kunna klara sig självoch kunna leva även när de inte finns längre.
Jag får höra så många fina berättelser från min arbetskompis kram tingeling

Kommentera inlägget här :