Ny dag.......

publicerat i Allmänt;
idag. Visst tände jag ljus kl 21 i går och tänkte på det stackars flickebarnet som har blivit berövad sitt liv. Nu är det ju så att det finns flera ouppklarade mord enligt tidningarna så jag hoppas att dessa också blir uppklarade.Sånt här kommer man ju aldrig att glömma eller hur??

Från det ena till det andra så talade jag med Ninni i telefon igår för första gången. Det var kul! Hon pratar inte alls som Karl-Petter ha ha, hörde nästan ingen värmländska alls tyckte jag, men hon var lika trevlig som jag hade föreställt mig och vi pratade nog i en och en halv timma om allt möjligt. Kemin tyckte jag stämde väldigt bra mellan oss:))

För det tredje är jag gräsänka idag och i morgon. Pippis har åkt till Norge och skall hålla kurser så nu är kon ute på grönbete:)) Ingen mat att passa, skönt, kan ta det precis som det faller sig.........

Förresten ska vi på maskerad på lördag. Temat är Glamour  a la Hollywood, så jag ska åka till Teaterbutiken i eftermiddag och leta fram nåt glamouröst att bära. Vet inte vad jag tänkt mig, men nån fräck blåsa och en häftig peruk, därtill en grov makeup med röda läppar ha ha. Ja vi får se vad det blir.......

Ha en go dag på er allihopa! Kram Mumin

image711

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja det var verkligen mysigt att få prata med dig och få en röst till ansiktet!

Lätt var det att prata också...Betty Boop ska du se ut dom henne..WOW
Kram, kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det var kul.....men min torndövsstämma är ju inte speciellt snygg....skit i det, jag är som jag är. Nä du så snygg kan jag väl aldrig bli som Betty Boop:)) Kram tebaks vännen!

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ohh va spännande det blir att få se utstyrseln! För det bjuder du väl på! Jag har aldrig varit på nån maskerad! Det skulle nog vara jättekul att få spöka ut sej lite! Ha det mysigt nu då lilla Gräsänkan!Kramelikramar!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Din röst var så mysig så..pözz

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det bjuder jag på:)) Ni ska få se mig färdig på lördag:)) Kram vännen!

Ninni: Å tackar, ja den är lite grov kanske men det är efter allt rökandet i 30 år.....Puss o kram

Kommentera inlägget här :