Hemma igen.....

publicerat i Allmänt;
Nu är vi hemma igen och har haft det jättetrevligt. Vilket hotell vi bodde på, kanonfräscht och låg alldeles vid färjeläget till Helsingör, men det var lite otrevligt när vi hade kommit av tåget för då märkte Pippis att han hade tappat sin plånbok. Shit tänkte vi men han gick in till terminalen och dem ringde till tåget som var på väg till Köpenhamn och tågvärden hittade plånboken, vilken tur!! Tänk att det finns ärliga människor ändå.......
Sen gick vi upp på hotellet och vilket hotell, så underbara härliga sängar och så fräscht i pastellfärger, ja det var verkligen fint och inte dyrt heller......sen var vi ute och åt och gick och la oss sedan i våra goda sängar.
På lördagsmorgonen gick vi upp ganska tidigt och åt den godaste frukosten på länge. Bröd i massor och ägg och bacon och köttbullar.......mums va gott det var. Sen åkte vi med färjan till Helsingör och där gick vi och strosa i flera timmar, det var ett underbart väder och jag fick tag i ett par byxor och två par ballerina skor och Pippis fick sig en skjorta. Vi satt i solskenet och åt en röpölse och drack en öl och det var smaskens:)) Nja inte bara en öl slank ner, det var nog några stycken ha ha. Sen åkte vi hem till hotellet och då la jag mig i solariet en halvtimme och Pippis gick och bada bastu........därefter en drink i baren och iväg till världens godaste matställe. Jag blev så mätt och däst så Pippis fick nästa leda mig hem och jag somnade som en stock i den underbara sängen.
Så i morse tog vi tåget hem igen och vår kära granne hämtade upp oss......men nu är vi ganska möra. I morgon är det nya tag igen, då drar vi åt svångremmen lite och lever lite vardag igen. Här kommer lite bilder på vår lilla helgsemester. Kram och ha det gott! Mumin

image684

Utsikt från hotellet i Helsingborg

image685

Färjeläget, i bakgrunden Danmark

image686

Här sitter jag i solskenet med den första ölen:))

image687

Vårbuketter på torget

image688

Så mysiga hus......

image689

Denna gränden är ju bara så härlig!!

image690

Hotellet, har ni sett, hissen var som en glasbur så man såg överallt när man åkte i den:))

image691

Såna här planteringar med orkideér var det i hela entrén på hotellet


Nä nu får det räcka för idag. Må så gott!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ser ju underbart härligt ut, och vilket väder ni verkade ha!

Ja en öl i solskenet är ju aldrig fel..ha det gott, kramen

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Bloggen är under arbete..jag lär mig ju aldrig från gång till gång var koderna sitter..haha

3:e kommentar, skriven , av PiaLotta:

Visst är Helsinborg en mysstad.. Helsingör oxså känner igen mig där och att sitta ute då det somrar är bara så härligt.
Inte lika stelt som i Sverige.
Ha de fint kramkram

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så mysigt det ser ut själv går jag bara nhär hemma och småjäser om en stund är det promenaddags kramelikram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det var härligt......jaså jag tyckte det var så fint inne hos dig, är du inte klar menar du? Kram

Pialotta: Absolut, Helsingör är en riktig mysstad och lättsamt, Kram

Tingeling: Ja det var härligt, jaså du ska trava runt i våren du??:)) Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

oj va fint o vårlikt det var här! Alla gör så fint på sina bloggar men jag kan det inte själv!Orkar inte lära mej heller!Vilken härlig tur ni har gjort!
Och vädret lyckades ni pricka in också!Jättefina bilder!Och frun själv med en öl i näven såg ganska bra ut! Hoppas ni vilat upp er nu o är redo för vardagslivet igen! Kram på dej!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Det är inte så svårt att göra fint på bloggen. Jag kan lära dig om du vill?
Ja det var faktiskt underbart där nere och fint väder också. Kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Nalle:

Å va mysigt ni haft det !

Du vännen, har jag talat om för dig att Anki vill vara med på bloggträffen. Ankitankar alltså.
Hur många har du nu ?
Är det sju eller ?
Kram
Nalle

9:e kommentar, skriven , av Frida:

Det såg ju riktigt härligt ut! Får försöka lura med mig Wictor dit på våran 5-års dag! Den är ju snart! Tack för allt godis, kram kram!

10:e kommentar, skriven , av Ninni:

Nu tror jag att jag är klar med bloggen, det får duga så länge, du har bytt du med ser jag...snyggt!

Ha en skön dag..kramiz

11:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Du om jag inte räknar fel så är det du och jag, Sylvia, Ninni, Tingeling. Sen skulle du ha med dig en av dina bloggisar, men är det ytterligare en till eller? Sen ska Tingeling ha med sig en bloggis så om jag räknar rätt så blir vi 7 eller 8. Kan det stämma? Kram o ha en go dag!

Frida: Tycker jag absolut!!! Alltså det hotellet är helt underbart och Helsingör är ju bara så fint. Ha en go dag! Kram

Ninni: Jag ilar iväg till dig och tittar lite:)) Kram och tack detsamma

12:e kommentar, skriven , av Nalle:

Såhär:
Nalle
Mumin
Di + en kompis till henne
Ninni
Sylvia
Tingeling + en kompis till henne
Anki
Vad jag ser så är det här 9 st !

Kram

13:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Bra att du hänger med:)) Ja då blir vi nio stycken. Kram

Kommentera inlägget här :