En liten utflykt......

publicerat i Allmänt;
till sonens och dotterns nybyggda hus har jag varit idag. Det ligger 3,5 mil härifrån så det är inte så långt att åka. Men va där blåste......det ligger ju vid havet och det blåser runt omkring hela huset så där gällde det att hålla i hatten ha ha. (tur att jag ingen hade) Men när jag skulle fiska upp kameran var batterierna slut men jag fick ta några bilder med mågens mobil så jag har dem väl sedan ikväll.
Ja han är duktig mågen och så noggrann, nu höll han på att kakla badrummet och det är ju ingen sinekur......men svärmor hade goda mackor med sig så det var nog populärt:)) Sen fick jag i uppgift att pusta fönstrena så det blir min nästa utmaning men det får bli när målarn är klar........Nä nu ska jag ge mig iväg på styrkegympa......det gäller att hålla sig i trim nu när man får olika uppdrag tilldelat sig ha ha. Förresten sa Pippis att gräset var långt igen......undra vad han menade med det?? Är det någon som vet? Ja jag vet inte.........


Kram ha en go kväll! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Är det du som står för gräsklippet tro:-D
Hålla i hatten om man hade någon, fick man göra här oxså idag.. men det blåste sommarvindar:-)
Jo då det gick bra hos mammi.. vaskade balkongen oxså när jag ändå var igång.. i morgon ska jag bara vara jag med mig själv, senare till ett av ungarna på grillfest i en liten byahåla nära mig. Bål och allt du vet.
Kramiz

2:a kommentar, skriven , av Tingeling:

Så härligt att bo vid havet
När flyttar de in?
Du jag tror Pippis tänkte på att det var dags att ringa trägårdsmästaren kram Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Mumin53:

Pialotta: Ja du dem där små pikarna känner man igen:)) Va du är snäll som hjälper din mamma. Heder åt dig.......ouops bål låter farligt men gott:)) Kram på dig!

Tingeling: Dem flyttar in den siste maj, då ska det väl vara någorlunda klart.......just det tingelingan det var trädgårdsmästarn jag skulle ringa. Hur dum kan man vara?:)) Kram på dig!

Kommentera inlägget här :