På bena igen.......

publicerat i Allmänt;
Så trött har jag aldrig varit i hela mitt liv som jag varit dem här senaste dagarna. Men nu känner jag mig som en travhäst som måste få utlopp för energin inom mig. Jag fick en annan sorts medicin mot urinvägsinfektionen av doktorn och idag känner jag att det har börjat verka riktigt ordentligt. Det får inte gå så långt att jag blir så sjuk sa han så jag får mota "Olle i grinden" tills nästa gång. Pippis är i Polen och tittar på speedway igen så idag på morgonen var det riktigt skönt att få vara lite själv utan en massa gubbar som springer här.....man vet ju aldrig när någon står och klampar utanför....det är ganska nervöst och jag som är lite labil tycker det är asjobbigt.
Nu har jag varit och köpt nya köksgardiner som jag ska sy och en ny hallmatta. Jag har hela dagen på mig att städa och göra som jag vill utan att passa upp någon och det är LYX:) Ska sätta på Bruce Springsteen på stereon och spela så att grannarna får ha hörselskydd ha ha och städa riktigt fint hade jag tänkt mig.
Den 24 september kommer ju snickarna och då ska vi åka till Rörtången som ligger vid Marstrandshållet i Bohuslän. Vi fick låna en stuga där av en kompis och han lovade att fylla gräsklipparen med bensin:)) Nån utlandssemester har vi nog inte råd med just nu för golvena och renoveringen för övrigt kostar ju fläsk. Vi får se vad vi får över........Ha det nu så gott idag och ingen är gladare än jag att jag är pigg igen. Kram på er från Mumin

image371

Detta är Rörtången

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vilken underbart vacker bild!
Tack för komplimang jag slickar och suger i mig som en svamp....kramen

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Så otroligt vackert det ser ut jag förstår att ni gärna åker dit.
Renoverar ni hela huset?
Vi ska renovera tv rummet uppe och vår lilla tvättstuga i höst kram Ting..........

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Verkar vara en underbar plats att tillbringa några härliga höstdagar på. Blir det fint väder skönt att vara ute. Blir det dåligt väder skönt mysa med lite vin och bra bok./ Kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Visst är det vackert där? Ja jag kände inte igen dig...en ny "donna":)) Kram på dig!
Ting: Ja det har blivit så att när vi började så såg vi allt som skulle göras mer....nu är det bara sovrummet som är oberört. Visst är det vackert på Rörtången? Jag längtar efter lite semester. Kram på dig!
Sylvia: Just det havet i höstskrud är härligt och jag tror att det finns massor med promenadvägar så jag tänker njuta:)) Kram på dig!

Kommentera inlägget här :