Gonatt käre vän.......

publicerat i Allmänt;
image366


Lille Frippe for till katthimlen idag kl 9.25. Han var så sjuk, kom inte upp idag från källaren som han brukade utan låg bland Pippis tröjor och bara glodde. Åt gjorde han inte heller så detta var det bästa som skedde. Men va tomt det är, ingen som kom och tjöta när jag kom hem.....nu har jag ingen att killa på den goda magen som han hade, men jag har ju Stolla kvar....hon undrar nog vart hennes kompis är. Må så gott alla nu skall jag tvätta ur Frippes matskålar:((( Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Åh Lille Frippe. Men ni gjorde rätt. Det känns som om man gör fel, men man gör så rätt så. En mer kärleksfull handling mot djuret än att låta dem slippa sitt lidande, det finns inte. Men det känns hårt. Jag vet. Så småningom lättar sorgen. Det tar ju olika tid, under vilka förhållanden man haft sitt djur, förståss. Men ett är säkert minnena består. Kramar

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Åhhh Mumin så sorgligt det är när man måste göra sånt här. Men jag säger som Nalle , det var så rätt, man ska inte tänka på sej själv, utan han var säkert redo han också. Min Mojje tittade så tacksamt på mej när vi åkte iväg med honom. Han var också sjuk o då går det ju lite lättare.
Hoppas det går bra för dej o Stolla idag!
Kramar i massor till er!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle och Gunvor: Ja det känns rätt, men han var ju en familjemedlem:( Kram på er!

4:e kommentar, skriven , av Nalle:

Hur går det? Det är tungt. Visst var han en familjemedlem. De som inte haft något älskat djur förstår inte sånt.
Men trösta dig med att han har haft ett bra liv hos er. Och du gjorde en fin handling då du lät honom gå, istället för att han fick plågas. Försök att ha en så fin kväll du kan. I minnet lever han kvar.Kramar

5:e kommentar, skriven , av Frida o Victor:

Vila i Frid, Frippe

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Tack för att du bryr dig. Har tänt ett ljus nu och sitter och grinar.....va konstigt det kom bara över mig....känner mig dödstrött....spänningen släpper väl. Kram på dig!
Frida och Victor: Ja han hade det bra i träkojan.....gamle Frippe Kram på er!

7:e kommentar, skriven , av Nalle:

Mumin det är inget konstigt. Du har ju haft honom länge, det slår man inte bort i en handvändning. Låt tårarna komma.
Kramar

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Nämen jag skrev ju en kommentar här förut var tog den vägen??
Tänker på dig jag vet hur det känns, det är tungt..stora kramar

9:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Åhh, lille Fripp. Hoppas att han har det bra där han är. Stöll saknar honom nog.

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Va konstigt det är...när jag var hos veterinären så var jag inte så ledsen utan tyckte bara det var skönt för honom att somna in...men nu hör jag hans små fötter komma ideligen men han är inte där......jag bara grinar....Tack Nalle! Kram
Ninni: Tack min vän...jag är så ledsen...det här var värre än jag trodde...allt bara brast för mig nu ikväll. Kram
Anna-Maria: Jag trodde aldrig att jag skulle bli så ledsen....jag saknar hans "klackskor" och tillgivenhet. Kram på dig gocka!

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Stackars er
det är så tråkigt att förlora en kär vän kram Ting...

12:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tänkte bara titta in o önska dig gonatt! Förstår så väl att du har det jobbigt , men det blir bättre! Det måste få ta lite tid innan man vant sig att han är borta. Du har ju Stolla kvar som behöver din kärlek o omsorg nännu mera nu!
Natti Natti. KRAMAR!

13:e kommentar, skriven , av Nalle:

Jo det är så sant. Man hör dem. Jag t o m såg en svart skugga!! Flera gånger. Höll på att snava över honom. Trodde jag blivit tokig.Men varken du eller jag är tokiga. Vi har älskat de små liven,
så mycket att det känns i hela kroppen då de inte finns med oss längre. Det vore nog underligare om tårarna inte kom. Då hade han ju inte betytt något alls. Tror han ser dig från sin himmel, och önskar att din sorg lättar snart. Kramar

14:e kommentar, skriven , av Frida:

Lille fripps! =/

15:e kommentar, skriven , av Nalle:

Hoppas din dag blir ljus och fin. Kram

16:e kommentar, skriven , av fanny:

ÅÅ vad synd att frippe dog han som va så snäll å skelig,men ni har ju stolla kvar så då har ni ju en katt kvar och det va tur.Går du inofta på min sida?om du gör det så är det bra. "HEJ DÅ"

Kommentera inlägget här :