Sådär ja nu är det klart.......

publicerat i Allmänt;
Nu är det klart i huset så när som på en liten trapp och ett räcke som delar av vardagsrummet och så är det lite måleri kvar......men det känns gött.....fast det där med vinden är ju kvar, hmmm..........

image418

Den nyinköpta lampan med två nakna damer i bakgrunden.......

image419

Vitrinskåpet....ska ljus i också

image420

Skänken

image421

 Ny lampa i matsalen......där skall vara ett räcke också......

image422

Öppna spisen....skall tändas till helgen:)

image423

Matsalen

image424

TV rummet med värstingfåtöljerna....dem är goa att sitta eller ligga i dem:)

image425

Måste visa vår fina tavla som vi köpte på Lisebergs julmarknad av en norrländska. Det är en man och en kvinna med ett litet barn i famnen......vi älskar den både jag och Pippis.

Så nu har jag förevisat en del av mitt "nya" hem och det känns gött att vara någotsånär klar. Nu är det Pippis bar som gäller i källarn, ha ha kul ska det bli och göra iordning där.
Kram på er och ha en bra kväll!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Visst är det kul att få fint.. man tröttnar på sin gamla lya efter hand som åren går.. vi borde oxså..
Mannen jobbar heltid nu så det blir lite snävt med tiden.. jag orkar inte själv..
Nu du får du kolla in på Kafferasten.. tror du gillar vad du ser:-)
Ha en fantastisk dag Kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Javisst är det kul. Ska genast bege mig in på din blogg:)) Kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men oj va fint du har! Va härligt med lite nytt! Jag blir såå avundsjuk på alla som får nytt o fräscht! Du vilka bamsefåtöljer..ursköna ser dom ut att vara o vilken jättefin matgrupp! Ahh!Vitrinskåpet gillar jag också. Nu är du välan nöjd med ditt vardagsrum.
Jag följer budgivningen på min dotters lägenhet i Stockholm.Det är riktigt spännande må jag säga.Hon ska ju flytta ihop o bli sambo..o dom har redan köpt en jättedyr lägenhet.Så nu vill hon ju få ut så mycket som möjligt för sin gamla. Och det ser bra ut! Så nu ska Astrid flytta till nåt större! Det blir nog kul.
Ha en bra dag med Enya!Kram!

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så fint det blivit och vad läckert med upphöjning kram Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack så jättemycket för att du tyckte det blev fint. Ja jag är jättenöjd, skam annars. Men va kul för din dotter, ja lägenheterna i Stockholm är ju jättedyra.....å lilla Astrid va hon ska trivas i en ny lägenhet:)) Jag har haft en skön dag med Enya! Kram på dig!
Tingeling: Tack så hjärtligt! Ja det är fint med en liten avdelning av rummet:) Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jättefint har ni fått det..va fint vitrinskåpet är..kommer att bli kanon med ljus i!
Jag var tvungen att skaffa tre vitrinskåp..haha!
Kramen

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Tack vännen, ja jag tror det blir snyggt med ljus i, ja du tre stycken:) vad mycket man samlar på sig.Kram på dig!

Kommentera inlägget här :