Rätt svar.....

publicerat i Allmänt;
på frågorna jag ställde var:

1. Bördig= snäll
2. Soperent= hlerent, tomt
3. Taskig= dum
4. Inte vetig= inte klok
5. Bambatant= mattant
6. Trän= krukväxter
7. Va e de för exter å bröta i svalen= Va e de för dumheter att föra sånt liv i trapphuset.

Ja det var inte många som hängde på men dem två som försökte gjorde bra ifrån sig...men Ninni vann.
Hur har ni det idag förresten? Här är ingen rast och ro...Pippis e hemma och han hittar på allt möjligt....jag e trött!!

Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Ojsan det där missade jag.. var inte så mycket vid Hilda varken i går eller idag.. min faster/farbror var från Götlabörg.. nu är dom döda, men visst snackade de götebörgska allt. Så tråkigt du inte vill bli bra..
Hoppas på medusinen ger effekt då.. ta det easy... du ska vara länge:-) Hos mig finns en riktig clowngrimas idag.. mitt andra jag, Teodoran gör ett gästspel:-)
Kramkram

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Va fick jag bara fyra...fem vill jag ha visst kan väl en krukväxt gå som ett träd också!

Ha en goo kväll.kramen

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

LITA SURT ATT FÖRLORA SÅDÄR MEN Å ANDRA SIDAN KAN JAG JU SKRYTA MED EN SILVERPLATS. KRAM TING...

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja du nu missade du min tävling ha ha, men det gör inget, ska nog hitta på fler tävlingar snart:) Jo meducinen gör verkan men jag är trött.....kram på dig.
Ninni: Bara fyra.....!! det var ju jättebra...nä du trän det är krukväxter och inga träd:)) Kram på dig!
Ting: Just det vännen, bra kämpat:) Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vykort...nej, min mejl funkar ju inte..mejla mig på [email protected]

Kramiz

Kommentera inlägget här :