Lördagsshopping

publicerat i Allmänt;
Oj va folk det var i stan idag....men roligt!! Vi gick till saluhallen och handla murkelpaté till Pippis och wienerkorv till barna. Sen var vi i Muminaffären och shit va mycket roliga saker......men det var inte billigt.......sen var vi på Buttericks och gick och skratta åt alla roliga saker dem har där. Det är ju en skämtaffär. Jag fick tag i 3 julklappar...skojiga sådana...sen var vi på köttbullekaféet och det var jättegoda köttbullar....smaskens med senap till.....låter lite konstigt men det var jättegott. Ha en bra lördag! Kram på er!

image448

Har ni sett såna enorma köttbullar...så får man en brökaka till och lägger skivor av köttbullarna på smörgåsen.

image449

William och Fanny på köttbullecaféet.

image450

Mumin.....hon ska få en särskild plats:)

image451

Mumin och Pippis som sugrör....

image452

Ha ha detta ölglas köpte jag till Pippis

image453

En bygghjälm med plats för två ölburkar och sugrör i varje ände och ett till mun:))

Men det bästa var nog när jag kom hem luktade det nybakat......Pippis hade gjort muffins och en god köttgryta. Jag är inte bortskämd att passas upp så jag blev jätteglad:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Dom köttbullarna såg görgoa ut! Vilken söt Muminmamma du köpte...ha en skön lördagskväll..kramen

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Låter som en trevlig dag. Har du inte avslöjat julklapparna i förskott nu när du visat dom i bloggen? Ha en skön lördagkväll och söndag!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Kommer du hit ner ska jag bjuda dig på köttbullekaféét det lovar jag:)) Ja hon e söt Muminmamman vet bara inte var jag ska ställa henne:)) Kram på dig!

Sylvia: Ja det var det!! Att jag inte åker till stan lite oftare?? Nä dem julklapparna visar jag inte!! Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Murkelpaté .. det vattnas i munnen fast det är natt nu.. herre Gud vad gott.
Ser du har handlat en del du.. kul när man blir överraskad som du idag.. hade det hänt här hade jag fått dåndimpen.. händer aldrig.. sånt där kan inte min man inte:-)
Här är det jag som står för all mat o allt annat oxså utom tvätten för den får han sköta,
Ha de gott med köttbullar o allt:-)
Kramar

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Tycker att Muminmaman ska få bo bredvid din säng..pözz

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Javisst är det gott...ja du jag är inte bortskämd med uppassning så det var en överraskning:) Kram på dig!

Ninni: Ja du har rätt....bredvid sängen såklart! Kram på dig!

Kommentera inlägget här :