Ikea.....

publicerat i Allmänt;
har jag och Pippis vart på och inhandlat vitrinskåp skänk och två lampor. Vi var uppe tidigt i morse för att vara först på plan för jag tycker inte det är roligt med massa trängsel och vi hittade vad vi skulle. Nu är Pippis iväg och jobbar och jag packar ner alla glas och porslinsgrejor som jag inte vill ha, men det får upp på vinden.....men där behöver rensas....ouff......ett skräckscenario där uppe, men vi måste ta tag i det....massa gamla resväskor från tiden före Kristus och massa annan skit.......
Nu skall jag iväg till tandläkaren och hämta mina gommar som skall göra så att jag får vita tänder......vilken lyx egentligen.....men jag är värd det tycker jag själv sen får alla andra säga vad dem vill ha ha.
Förresten idag är det ju 1:e oktober och Ragnar har namnsdag. Det kommer mig att tänka på Kalles Klätterträd...såg ni det barnprogrammet.?Gick på 80 talet någon gång och Kalle låg och tänkte under sitt träd och då vet jag att när han en gång drömde att han jobbade på kontor så rev han av almanackan och där stod 1 oktober och Ragnar hade namnsdag....det glömmer jag aldrig så jag kommer alltid ihåg Ragnar:))

Ha det så gott nu alla!

image417  Just det:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh Kalle..det programmet var så gulligt!
vad blev det för nåt på IKEA....sort alltså, det kanske kommer bild??
Hade Jesus resväska..visste inte jag!
Kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Hahhhhhhaaa du e för rolig....klart han hade resväska, var skulle han annars ha alla sina bröd och fiskar nånstans? Nä skämt åsido.....du ska få se när det är klart, din lilla nyfiken i en strut:)) Kraaaaaam Du kan få se tänderna också om du vill?? *skrattar så jag får ont i magen*

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Ja det gäller att hela tiden se till att man har nya projekt att ta tag i. Jag bordegå igenom mitt källarförråd. Jag har också en massa resväskor som jag aldrig kommer att använda. Mjuka i läder, men nötta och slitna och utan hjul. Orkar inte bära längre. Och ingen vill ha såna väskor längre. Men visst bär det emot att kasta...

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja visst ja en massa fiskar och bröd var det..men hade han inte bara två från början??
Sen blev det en jäkla massa..det var då han behövde en resväska...förresten om du har nån av hans resväskor borde den vara värd en hel massa pengar...sälj den vetja!
Du kan ta med den till Ernst nya program..haha!

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Nä dem gamla väskorna kan man ju inte ha när man är ute och reser nuförtiden...det får vara såna med hjul....hur klarade man sig förr i tiden?:) Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Nä nu får du ge dig va rolig du var idag.....ha ha har du smakat på glöggen Ninnivän?? Kram

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vi har i flera år sagt att vi ska städa vinden men det blir aldrig av. Vår vind ser ut som slagfält. kram Tingeling

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej Mumin!Jag är inte pigg än, men bättre än igår! Jag e inte jättesjuk heller, men orkar ingenting!!Medicinen räcker några dagar till o sen hoppas jag det inte behövs en omgång till. Inget kul alls!
Va roligt att gå på IKEA o hitta det man vill ha. Och va kul att få plocka in i nya fina skåp, o bara sätta in det man tycker bäst om!
Kul också att få se hur tandblekningen fortskrider!
det skulle jag också vilja göra, men jag är väl för feg för det!
Kanske jag skulle frakta dit alla mina onödiga prylar också, så kunde vi ha loppis.Va sägs om det?
Ha det så gott.Kram kram!

9:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Jag har blivit kallad till en flygvärdinneintervju hos Sterling. Men det är i Oslo!! Dessutom är jag ju flygrädd. *asgarv*

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Ja man bara hystar upp allting utan att bry sig om hur det ligger....ja usch för att ta sig an den:) Kram på dig!
Gunvor: Å vad synd att du inte är riktigt frisk ännu...ja idag ska jag plocka in det jag VILL ha i skåpen, det ska bli roligt..å tandblekningen går som en dans..det är inte alls farligt...prova du! Ja vi kan ha loppis här hemma, kom du ner till mig så säljer vi rubbet:))Kram på dig!
Anna-Maria: Ja det var ju kul att dem nappade på dig, men det är ett kul jobb...hade jag inte blivit sjuk så hade jag aldrig slutat med det, fast jag var ju inte flygrädd:)) Ha ha ganska kul faktiskt!! Kram på dig!

11:e kommentar, skriven , av Nalle:

Får vi se en sån där före och efterbild på tänderna *fniss* Kramar Nalle

12:e kommentar, skriven , av Ninni:

NIX ingen glögg..men det kanske vore gott...snart!
Får bli lite kallare ute först!
Rolig?? ja i såfall är det ditt fel, det är du som skriver kul!
Kramen

13:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja det får väl bli det:) Kramis
Ninni: Jaså ingen glögg:) Nä det är du som e rolig!
Kramis

Kommentera inlägget här :